بین الملل

نخست وزیر ایتالیا: با متحدانمان علیه ایران رایزنی می‌کنیم!

به گزارش خبرگزاری رویترز، جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، روز پنجشنبه در یک سخنرانی در یک کنفرانس مطبوعاتی در رم در اقدامی مداخله جویانه و خلاف قوانین بین المللی در حمایت از آشوبگران، قول داد با متحدان خود مشورت کند.

نخست وزیر ایتالیا در این خصوص گفت: آنچه امروز در ایران می گذرد برای ما غیرقابل قبول است چرا که منشور سازمان ملل در مورد لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را نقض می کند. ایتالیا دیگر نمی تواند آن را تحمل کند.

روز گذشته وزارت امور خارجه ایتالیا در اطلاعیه ای از احضار آنتونیو تاجانی وزیر امور خارجه سفیر جمهوری اسلامی در رم خبر داد.

وزارت خارجه ایتالیا اعلام کرده بود که محمدرضا صبوری سفیر جدید جمهوری اسلامی در رم به بهانه سرکوب اعتراضات ایتالیا از تهران به وزارت خارجه ایتالیا رفته است.

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا پیشتر اقدامات ایران در دفاع از امنیت مردم در برابر اغتشاشگران را «غیر قابل دفاع» خوانده بود!

از زمان آغاز ناآرامی‌های پراکنده در ایران، کشورهای غربی و آمریکا ضمن اعمال تحریم‌ها علیه مقامات حقوقی و حقیقی ایران، به شورش‌ها دامن زده و تشویق می‌کنند.

پیش از این ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات فرانسوی علیه کشورمان گفت: با توجه به اظهارات مقامات فرانسوی، رئیس جمهور این کشور و نوع آن رفتار و نگرش آنها نسبت به تحولات داخلی ایران و همچنین نوع رویکردی که قبلاً در قبال تحولات و اعتراضات داخلی فرانسه و انتصابات اخیر کارگری در این کشور و نگرش و رویکرد به نظر می رسد مقامات فرانسوی در این زمینه مانند اروپایی ها هستند که تروریسم را به خوب و بد تقسیم می کنند. این زمینه نیز اختلال را به خوب و بد تقسیم می کند.

وی افزود: اگر در ایران ناآرامی باشد این ناآرامی خوب است اما اگر در اروپا اتفاق بیفتد به آن می گویند ناآرامی بد و مسئولان امنیتی رسیدگی می کنند.

کنعانی تصریح کرد: دولت ایران دولتی مسئولیت پذیر است و این را در عمل ثابت کرد. حکومت ایران حکومتی است که به نظرات شهروندان احترام می گذارد و با رای مردم برای یک دوره چهار ساله انتخاب می شود و به امنیت شهروندان توجه دارد.

310310

دکمه بازگشت به بالا