بین الملل

رسانه‌های صهیونیستی: عربستان فهمیده که ایران قدرت منطقه‌ای است

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین ، رسانه های رژیم صهیونیستی گفتند: عربستان سعودی فهمیده است که این ایران است که یک قدرت منطقه ای است و نه اسرائیل.

طبق رسانه های رژیم صهیونیستی ، مصر و عربستان سعودی در حال برقراری روابط پنهانی با ایران در عراق ، آفریقا و دریا هستند.

با وجود برخی اختلافات بین ایران و عربستان ، مدتی است که مذاکرات تهران و ریاض برای بهبود روابط بین دو کشور ادامه دارد. ماه گذشته (19 ژوئن) ، محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ، که برای شرکت در اجلاس دیپلماتیک آنتالیا به ترکیه سفر کرده بود ، در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و عربستان صحبت کرد. ما سه بار در بغداد با عربستان سعودی صحبت کرده ایم. “اما همه منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری بودند.”

ظریف همچنین در نشست روابط ایران با عربستان گفت: من آماده ام فردا سفیری به عربستان بفرستم اما این به آنها بستگی دارد. هیچ دلیلی وجود ندارد که ما نتوانیم اختلافات خود را با سعودی ها حل کنیم.

در اواسط ماه جولای ، سعید خطیب زاده ، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ، در واکنش به موضع گیری فیصل بن فرحان آل سعود ، وزیر امور خارجه عربستان در مورد استقبال این کشور از گفتگو با ایران گفت: “مقامات سعودی باید جمهوری اسلامی ایران را بشناسند همیشه با توجه به دیدگاه های اصولی خود ، کشورهای منطقه را به حفظ صلح و امنیت در منطقه خلیج فارس فراخوانده است. “ما همیشه از گفتگو برای رسیدن به نتایج مثبت استقبال کرده ایم و دیدگاه ما در مورد مذاکره با عربستان سعودی این است که مثبت “

اظهارات خطیب زاده در واکنش به موضع وزیر خارجه عربستان سعودی بود و در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا گفت: “عربستان سعودی برای گفت وگو با ایران باز است و ریاض از آن استقبال می کند.” بن فرحان ابراز امیدواری کرد مذاکرات اخیر با ایران منجر به بسته شدن اختلافات قبلی شود.

از زمان قطع روابط دیپلماتیک دو کشور در سال 2016 ، تهران در این 5 سال همیشه تلاش کرده تا روابط خوبی با کشورهای همسایه و منطقه داشته باشد ، اما این اراده در خانواده آل سعود دیده نمی شود. از نظر ناظران ، چندین موضوع مهم منجر به تغییر در نگرش مقامات سعودی نسبت به ایران شده است ، از جمله درگیری ریاض در منطقه ، به ویژه در جنگ در یمن ، تغییر رویکرد کلی دولت جدید آمریکا در موضوعات منطقه ای و گام های مذاکره کنندگان هسته ای برجام.

311311

دکمه بازگشت به بالا