اجتماعی

نتایج یک نظرسنجی از دانش آموزان در خصوص برگزاری کنکور

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی بابیان اینکه “سوابق آموزش” کاملاً معتبر است افزود: ما نمی خواهیم سیستم آزمون را به یک سیستم توصیفی تغییر دهیم بلکه سیستم سنجش را تغییر دهیم و به هدف 12 ساله برسیم. آموزش و پرورش

به گزارش یومیر خسرو ساکی در جلسه 147 کمیته راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: “با استفاده از ثبت آموزش ، 60٪ تفاوت مناطق محروم و ممتاز مورد بحث قرار گرفته است.

وی توضیح داد: برای حل مسئله نابرابری می توان از ضرایب بر اساس میزان محرومیت استفاده کرد. استانها در حال حاضر براساس برنامه نظارت بر کیفیت در آموزش و پرورش رتبه بندی می شوند. ما کمیت و کیفیت ، فضا ، وضعیت اقتصادی و اجتماعی معلمان و … را رتبه بندی می کنیم و ضریب محرومیت تعریف می شود تا بعداً با اعمال آن ، بی عدالتی تنظیم شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برخی از دانش آموزان پشت کنکور با میانگین 60 درصد امتحان ندارند و باید مورد توجه قرار گیرند. در شرایط فعلی ، داوطلب برای سوابق تحصیلی خود ارزشی قائل نیست. در عین حال ، در آموزش و پرورش است که ضریب دشواری در امتحانات نهایی همیشه یکسان است و از سال 1995 بحث در مورد موقعیت های علمی جدی شده و به طور سیستماتیک وجود دارد.

ساکی بابیان اینکه ما نمی خواهیم سیستم آزمون را به یک سیستم تشریحی تغییر دهیم ، بلکه سیستم سنجش را تغییر می دهیم و اهداف 12 ساله آموزش و پرورش را محقق می کنیم و افزود: سوابق آموزش کاملاً معتبر است ؛ قوانین نمره گذاری ، تصحیح روش و غیره همه مشخص شده است.

وی همچنین گفت: “این نظرسنجی بر اساس اظهارات رئیس مدیران ، مسئولان ، دانش آموزان ، داوطلبان ، معلمان و کارکنان سیستم Shad انجام شده است که مایلم برخی از نتایج آن را بیان کنم. در پاسخ به این س ،ال ، “آیا کنکور کنونی ملاک مطلوبی برای ارزیابی داوطلبان است؟” ، 13٪ کاملاً موافق و 17٪ موافق ، 9٪ مخالف ، 29٪ مخالف و 32٪ کاملا مخالف هستند ؛ در پاسخ به س “ال “آیا اضطراب امتحانات نهایی نسبت به کنکور کمتر است؟” ، 21٪ کاملاً موافق ، 42٪ موافق ، 8٪ مخالف ، 15٪ مخالف و 14٪ کاملاً موافق هستند.

رئیس مرکز آموزش و کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش افزود: در پاسخ به سوال مهم دیگری مبنی بر اینکه آیا بهتر است از فردی که معدل پایین دارد از ورود به کنکور جلوگیری شود؟ “آنها بسیار مخالف بودند. با س theال” آیا ترکیبی از کنکور و امتحان نهایی ارزیابی بهتری می دهد؟ “28٪ موافق و 41٪ موافق بودند.

به گفته مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، وی نتیجه گیری کرد: “یک میلیون و 300 هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کردند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا