اقتصادی

مقالات بخش کشاورزی باید منجر به تغییر در این بخش شوند

یومیر/ آذربایجان شرقی معاون وزیر جهادکشاورزی در حوزه کشاورزی با تاکید بر اینکه مقالات حوزه کشاورزی باید منجر به تحول در این بخش شود، گفت: باید از اصل مقاله خارج شده و نظام تحقیقاتی کشور را تغییر و بازسازی کنیم. حوزه کشاورزی».

علیرضا مهاجر روز پنجشنبه 13 آبان در نشست پیشرفت جهش تولید در مزارع و کشاورزی پیمانی در سال برداشت 1401-1401 آذربایجان شرقی با حضور رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، مدیر عامل طرح گندم کشور، مدیرکل غلات و فرآورده های اساسی جهادکشاورزی و رهبر استان. وی گفت: باید در زمینه تولید دیم بیشتر و بیشتر کار کنیم. هر یک از کشورهای کشور با مناطق مختلف و شرایط متفاوت، ویژگی هایی دارند که نمی توان برای هر کدام به طور کلی تعیین کرد.»

به گزارش یومیر، وی با تاکید بر لزوم استخدام پژوهشگران در این زمینه، تاکید کرد: هر نوع خاک نیازمند تصمیم گیری هایی است که برای هر کدام باید نسخه متفاوتی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: نتایج تحقیقات در این زمینه باید به صورت پایلوت در نقاط مختلف استان اجرا شود و وزارتخانه نیز از این اقدام حمایت می کند.

وی گفت: اعتقاد بر این است که برخی از خاک های دیم با خاک پتاسیم نیازی به کود کلرید پتاسیم ندارند. به طور معمول کشاورزان دارای خاک پتاسیمی از کود پتاسیمی استفاده نمی کنند در حالی که فقط کود می تواند اثرات بارهای مختلف را تحمل کند. گیاه پتاس است. برای تعیین راه های استفاده از این نوع کود در مناطق دارای کلرید پتاسیم باید طرح های آزمایشی انجام شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی در ادامه با تاکید بر توجه ویژه به استفاده از کودهای پتاس در مزارع، افزود: اهمیت این موضوع طی 10 سال گذشته افزایش یافته است زیرا اکنون با تغییرات اقلیمی، خشکسالی، آب مواجه است. و اثرات سرما و در عمل خاک.” کشورهای ما مواد غنی و عناصر مهم خود را از دست داده اند و چیزی ندارند.

وی ادامه داد: کود پتاسیم در باغبانی نیز یکی از عوامل مقاومت گیاه در شرایط مختلف محیطی است و منجر به افزایش ماندگاری محصول می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا