عمومی

معلمی مانا و خاموش که خودش را وقفِ رشد علم کرد

دامنه فعالیتهای آموزشی و علمی وی بسیار گسترده و اساسی است ، بسیار عمیق و مانا است. طبق گفته مدیریت عزیز ، دکتر یادگارهای علمی اژه ای سالهاست و جامعه علمی از آن بهره مند می شود. فعالیت گسترده و بسیار تأثیرگذار وی در کشف و تربیت استعدادهای مبتکر ، چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی ، تا حدی بوده است که وی پایه ای محکم و ارزشمند برای پیشرفت در علوم و معارف بنا نهاده است که نتیجه آن را می توان در سمپاد مشاهده کرد. بیایید به سطح بین المللی نگاه کنیم.

دکتر. سیاست تدریس اژه ای سیاستی نبوی و احساس رسالت برای پرورش دانش آموزان حرفه ای و متعهد است. اینگونه معلمان ، قبل از اینکه دغدغه خاص خود را داشته باشند ، تبلیغ دیگران هستند. به همین دلیل ، فعالیت سطح بالای وی فقط برای کمک به گفتمان علمی بود بدون اینکه مجبور به “از سرگیری” خودش باشد. متأسفم که می گویم عادت خودخواهانه “تزئین رزومه” و تولید مثل مقاله و نه تولید علم ، سکه رایجی است که امروزه نوعی فردگرایی را در علم وارد می کند. اما دکتر اژه عادت نداشت؛ او وقف رشد علم برای سیستم و آینده آن بود.

او افق و بینش تعلیم و تربیت کشور را داشت و می دانست چه می کند و کوچکترین خستگی و تأخیری در این راه نداشت. به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی وی را “مجاهدین خاموش” خواندند. او ساکت بود زیرا بدون تظاهر و بدون حاشیه به حرکت بسیار گسترده و اساسی خود ادامه داد. به طور کلی ، افرادی که دارای یک آرمان مقدس و یک افق روشن الهی هستند ، صادقانه عمل می کنند و بیش از خود نگران اعتلای جامعه اسلامی خود هستند.

و نکته دوم این است که شخصیت اواخر دریای اژه شخصیتی گسترده و رشد یافته بود که به دلیل تلاش علمی ، تهذیب نفس و رفتار معنوی وی ویژگی های بسیاری را جمع کرده بود. به عنوان مثال ، “و کل عمل بر اساس ساختار آن” ، و اینکه هرکس مطابق با ساختار خود عمل می کند؛ رفتار و منش علمی وی و همچنین نجابت ، تخصص ، خوشرویی ، تقوا ، مهربانی و پوپولیسم وی از داشتن یک بدن منسجم و پیشرفته حکایت دارد.
روحش شاد باشد و با روح اولیای خدا همراه شود.

* عضو هیئت علمی از دانشگاه تهران

دکمه بازگشت به بالا