ورزشی

مطیعی: خرابی اتوبوس VIP دست ما نیست/طوسی تست عدم دوپینگ خود را به فدراسیون دهد

مطیعی: خرابی اتوبوس VIP دست ما نیست طوسی تست عدم دوپینگ خود را به فدراسیون دهد

سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: سهمیه المپیک فرزانه فصیحی، حمیده اسماعیل نژاد و حسن تفتیان قطعی شده است.

حسین مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه تا به حال چند سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در رشته دوومیدانی قطعی شده، اظهار کرد: روی ۸ نفر حساب باز می‌کنیم، البته که رنکینگی است و باید در مسابقات حضور پیدا کنند تا با توجه به امتیازات سهمیه بگیرند. الان سهمیه فرزانه فصیحی، حمیده اسماعیل نژاد و حسن تفتیان قطعی شده است. مهدی پیرجهان، حسین رسولی، مهدی صابری، سبحان احمدی و مریم طوسی در تلاش هستند تا سهمیه خود را قطعی کنند.سهمیه المپیک ماده‌های دو، ۵۶ نفر و در ماده‌های پرتابی تعداد سهمیه‌ها ۳۳ نفر است. به همین خاطر کار برای ورزشکاران ماده‌های پرتابی سخت‌تر است.

شانس کسب ۸ سهمیه المپیک را داریم

سرپرست فدراسیون دوومیدانی افزود: از ابتدای امسال برای نمایندگان کشورمان اردو‌ها و مسابقاتی را از ابتدای سال تعریف کردیم. طبق برنامه‌ریزی با مربیان و بر اساس مسابقاتی که امتیاز کسب می‌کردند و خواهند کرد، سهمیه‌ها قطعی شده و خواهد شد. به عنوان مثال حسین رسولی که در مسابقات کمتری حضور یافته، با توجه به اینکه مدال طلای بازی‌های آسیایی را دارد، اما باید در مسابقات پیش رو حضور یابد تا سهمیه خود را قطعی کند. فقط یک مسابقه رفته و امتیاز کامل آن را گرفته، فردا به نیجریه می‌رود تا در مسابقه دیگری شرکت کند. تا یک ماه آینده مسابقات نهایی می‌شود و با جمع‌آوری امتیازات تکلیف نهایی سهمیه‌های ایران مشخص خواهد شد. انتظار کمیته ملی المپیک از دوومیدانی ۶ سهمیه المپیک بود، اما با حمایتی که از دو ورزشکار دیگر شده، شانس کسب ۸ سهمیه را داریم.

طوسی تست عدم دوپینگ خود را به فدراسیون دهد

وی خاطرنشان کرد: از میان ورزشکارانی که به دنبال کسب سهمیه هستند حسین رسولی و مهدی پیرجهان شرایط بهتری دارند و دو سه نفر تا رنکینگی که شامل سهمیه می‌شود فاصله دارند. فصیحی، اسماعیل نژاد و تفتیان ۱۵ تا ۲۰ رده در رنکینگ المپیک بالاتر از نفر آخری هستند که سهمیه می‌گیرد. مریم طوسی هم با انگیزه زیادی به دنبال کسب سهمیه است، البته او برای آنکه رکورد جدید خود را ثبت کند باید تست عدم دوپینگ خود را به فدراسیون بدهد تا رکورد وی رسمی شود.

خرابی اتوبوس VIP دست ما نیست

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در مورد اینکه به چه دلیل ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات قهرمانی غرب آسیا در بصره عراق، با هواپیما به نجف یا کربلا نرفتند و با اتوبوس تا لب مرز رفتند و از آنجا هم با اتوبوس به محل برگزاری مسابقات اعزام شدند، ضمن اینکه یکی از اتوبوس‌ها در مسیر خراب شده، عنوان کرد: گفته بودند ۳ ساعت اتوبوس خراب شده، اول که دو اتوبوس بوده و یک اتوبوس بدون خرابی به مقصد رسید، اتوبوسی هم که نقص فنی پیدا کرده یک ساعت طول کشیده تا خودروی شخصی به دنبال ملی‌پوشان رفته و آنها را مرز رسانده، از آنجا هم تحویل دولت عراق شدند و با اسکورت تا بصره رفته‌اند. خرابی اتوبوس VIP هم دست ما نیست ولی این همه اعزام داشتیم و یک مورد مشکلی پیش آمده به آن اشاره می‌شود. پرواز مستقیم به کربلا یا نجف هم می‌گرفتیم باز هم تیم با اتوبوس به بصره می‌رفت. تا مرز هم پرواز می‌گرفتیم باز هم به اتوبوس یا سواری نیاز می‌شد.

 شورای برون مرزی به روغنی مجوز نداد

وی درباره اینکه حذف نام ایمان روغنی از لیست اعزامی به مسابقات قهرمانی غرب آسیا در بصره عراق به خاطر مصاحبه سپیده توکلی همسر وی بوده، تصریح کرد: سپیده توکلی هیچ صحبتی بر علیه فدراسیون نکرده، اگر صحبتی با رسانه‌های معاند شده هم بی‌اطلاع هستم، چون این رسانه‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم. ما تعدادی از ورزشکاران را به شورای برون مرزی معرفی کرده بودیم، از آن تعداد مجوز کمتری به ما داده شد، نام ایمان روغنی هم در میان کسانی که به آنها مجوز داده بودند قرار نداشت. به همین دلیل با تیم ملی به بصره اعزام نشد.  

سطح فنی و رکوردی اروپا با آسیا خیلی متفاوت است

مطیعی در مورد شانس کسب مدال دوومیدانی ایران در المپیک یادآور شد: کسب مدال در المپیک کار بسیار دشواری است. با حمایت‌های خیلی خوب و جدی کیومرث هاشمی وزیر ورزش، از نظر مالی و معنوی هیچ مشکل مالی تا اینجا نداشتیم. هر جایی که مربیان ملی‌پوشان دوومیدانی نیاز دیدند بچه‌ها اعزام شده‌اند تا موفق به کسب امتیاز شوند. کشور‌های دیگر هم ننشسته‌اند، آنها هم در حال مسابقه دادن برای کسب سهمیه هستند. سطح فنی و رکوردی اروپا با آسیا خیلی متفاوت است.  

وی خاطرنشان کرد: ۲۱ خرداد مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی برگزار خواهد شد و امیدوارم که این ورزش پر مدال بتواند باعث افتخار ایران شود.  

تیم خبری علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا