استان ها

مراسم سوم شهید مدافع حرم مهدی بختیاری در شهر الوند برگزار شد

به گزارش خبرگزاری یومیر از قزوین؛ مراسم سومین روز شهادت مدافع حرم مهدی بختیاری عصر جمعه با حضور لطف الله سیاهکلی رئیس مجلس نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی ، محمد نصیری فرماندار سرهنگ طاهرخانی ، فرمانده سپاه البرز و جمعی از خانواده های شهید شد.

حجت الاسلام مهدی خضری در این مراسم با تجلیل از مقام شامخ شهدا گفت: شهدا با ترس از ائمه معصومین (ع) در راه الهی گام برداشتند و آثار ماندگاری از زندگی خود بر جای گذاشتند.

picture_2021_3_19-10_45_9_669_yC4

وی افزود: پیامبران الهی راه درست و سعادت را به مردم آموختند و شهدا از جمله کسانی بودند که راه سعادت را به خوبی تشخیص دادند و در آن راه گام برداشتند.

خضری افزود: شهدا مومنان تحصیل کرده و خانواده های متعهدی هستند که برای رسیدن به معبود جان باخته اند و ما وظیفه داریم راه آنها را ادامه دهیم.

وی یادآور شد: “شهدای ما به گونه ای تربیت شده اند كه توانسته اند یك شبه راه صد ساله را طی كنند و ما باید در زندگی از آنها الگو بگیریم و نگهبان آنها باشیم.”

پنهان شد

خضری اظهار داشت: همه شهدا عاشق امام و رهبری بودند و در وصیت نامه هایشان به صیانت از ولایت و ارزش ها تأکید جدی داشتند و با مطالعه زندگی آنها می توانیم راه و تحصیل آنها را ادامه دهیم.

شهید مهدی بختیاری 30 ساله بر اثر مین در منطقه المیادین در استان دیرالزور در شمال سوریه به شهادت رسید و یک کودک دو ساله را به یادگار گذاشت.

شهید بختیاری نیز در اثر انفجار مین که در نهایت به شهادت رسید ، چشم و دو دست خود را از دست داد.

picture_2021_3_19-11_56_17_650_bai

این شهید مدافع حرم روز دوشنبه 25 اسفند عمدتاً به شهادت رسید و پیکرش 26 اسفند وارد خاک شد. وی روز بیست و هشتم در اسفند و در روز تولد حضرت ابوالفضل در مزار شهدای تهران ، بلوک 53 به همراه چهار شهید دیگر به خاک سپرده شد.

دکمه بازگشت به بالا