فرهنگ و هنر

محمدحسن مرتجا در خانه ابدی آرام گرفت

مراسم تشییع و خاکسپاری محمدحسن مرتجا برگزار شد و مراسم بزرگداشت وی در چهلمین روز پس از درگذشت وی در نظر گرفته شد.

به گزارش یومیر، پیکر محمدحسن مرتضی، شاعری که در ساعت 18 درگذشت 6 دیروز، امروز (جمعه 20 فروردین 1401) در قطعه هنرمندان حرم سیرجان به خاک سپرده شد.

محمدحسن مرتجی در خانه ابدی آرام گرفت
عکس محسن مهیاپور

محمدحسن مرتجی در خانه ابدی آرام گرفت
عکس محسن مهیاپور

محمدحسن مرتجی در خانه ابدی آرام گرفت
عکس محسن مهیاپور

حامد رضوی زاده، شاعر، منتقد و نزدیکان مرتضی در این باره به یومیر گفت: دیروز با بچه های شعر سیرجان دور هم جمع شدیم و به دلیل مساعد نبودن شرایط کرونری در سیرجان تصمیم گرفتیم مراسم اصلی را به چهلمین روزش موکول کنیم. به همت دوستانشان مراسم عزاداری چهلمین روز درگذشت ایشان را در سیرجان، بندرعباس و کرمان برگزار خواهیم کرد، به همین دلیل امروز فقط مراسم تشییع برگزار شد.

وی افزود: از دوستانش در بندرعباس آقای پدرام مجیدی و همسرش آقای آقای مسعود فرح یدالله شهرجو، آقای سعید آرمات و آقای. محمد حسین پورمعصومی از دوستان کرمانی آقای آقای علی ملازاده قراچه داغی، آقای. رضا شمسی و آقای موسی کریم زاده از شهربابک خانم ساغر فاتحی و شاعران سیرجانی هم آمدند.

محمدحسن مرتجی در خانه ابدی آرام گرفت
عکس محسن مهیاپور

رضوی زاده همچنین درباره برگزاری مراسم یادبود این شاعر فقید گفت: مراسم چهلمین روز درگذشت وی با یادبودی توسط جمعی از شاعران و دوستانشان برگزار می شود.

وی همچنین گفت: در زمان برگزاری مراسم یادبود احتمالا مجموعه ای از نقد آثار، عکس ها، دست نوشته ها و… جمع آوری می شود و اگر مطالبی دارد برای من ارسال کند. علاوه بر این، بسیاری از آثار او هنوز منتشر نشده است. با خانواده شان جلسه ای داشتیم تا در صورت امکان آثارشان را جمع آوری و منتشر کنیم. به دلیل ارتباط نزدیکم با آنها، می دانم قرار است کدام یک از آثارشان را منتشر کنند. قرار است گروهی از منتقدان گرد هم بیایند و آثاری که می خواستند منتشر کنند در آینده نزدیک با تصمیم این گروه توسط انتشاراتی منتشر خواهد شد.

محمدحسن مرتضی در سال 1343 در سیرجان به دنیا آمد. از آثار او می توان به کتاب شعر «دفتر شعر»، «جهنم ساختن امثال»، «و می بینم بیدار»، «فضایی که لزوما مرکز جهان نیست» و «شجاعت در برابر سه پرده» اشاره کرد. .

مرتجا حدود دو ماه پیش دچار بیماری عروق ویروس کرونا شده بود که ریه هایش درگیر شد و ظاهرا نتوانسته بود در دوران نقاهت از جراحاتش خلاص شود.

محمدحسن مرتجی در خانه ابدی آرام گرفت
عکس مسلمان سلطان احمدی

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا