عمومی

لزوم اهتمام جدی دستگاه های اجرایی در حوزه پیشگیری از اعتیاد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید محمدرضا طالبی عصر یکشنبه در چهارمین جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر منشاء بسیاری از مشکلات است. و چالش های حوزه آسیب های اجتماعی .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ارتباط مواد مخدر با سرقت های خرد گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد مخدر، بسیاری از معتادان متجاهر با توان اقتصادی پایین به کارهای غیرقانونی و سرقت های خرد روی آورده اند.

طالبی با تاکید بر اینکه ریشه بیشتر آسیب های اجتماعی مربوط به مواد مخدر در درون زنان و خانواده است، گفت: اعتیاد زمینه ساز انحرافات اخلاقی در فرزندان یک خانواده می شود.

وی افزود: در واقع اگر مشکلات حوزه اعتیاد را به حداقل برسانیم بسیاری از چالش ها و آسیب های اجتماعی به طور طبیعی حل می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی از مدیران دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی خواست در راستای سلامت جامعه و پیشگیری از اعتیاد و کمک به بهبود یافتگان اقدام کنند.

طالبی گفت: باید از ظرفیت داوطلبانه سازمان های مردم نهاد و توان نهادهای مختلف در اجرای طرح حمایت از زندگی در روستاهای خراسان جنوبی استفاده کنیم.

وی افزود: در اجرای این طرح باید از توان و ظرفیت قرارگاه بسیج سازندگی و محرومیت زدایی و گروه های جهادی استفاده شود تا بتوانیم به نتیجه مطلوب از اجرای طرح حمایت از زندگی برسیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: شورای مبارزه با مواد مخدر برای شناسایی خیرین برای همکاری در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهد.

دکمه بازگشت به بالا