عمومی

لزوم اصلاح و تقویت ساختارهای فرهنگ/نهضت تبلیغ بانوان تشکیل شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام رضا عزت زمانی ظهر سه شنبه در نشست خبری که در سالن همایش های تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: معتقدیم مسئولیت کشور و سرمایه های آن بر عهده مردم و مردم است.

وی با بیان اینکه اگر قرار است پیشرفت و تحول صورت گیرد در اختیار مردم است، افزود: ما معتقدیم که تبلیغات که عرصه تبیین اسلام ناب محمدی در سطوح مختلف است باید توسط خود مردم انجام شود. “

وی گفت: هنر ما رفع موانع و ایجاد ظرفیت های مناسب برای ایفای نقش مردم است.

وی با بیان اینکه سرمایه های فرهنگی انقلاب در دست مردم است، افزود: هرجا هنر و فرهنگ در دست مردم است سالم و شایسته باقی مانده اند.

آنحرفعت به دلیل دخالت های بی اساس دولت ها در عرصه فرهنگ

وی گفت: نقش مردم در مراسم مذهبی و انقلابی هزاران برابر بیشتر از آنچه دولت ها انجام می دهند است.

وی افزود: حوزه های هنری که در دوره ها شاهد خطاهایی هستیم و حکومت طاغوت به دلیل کنجکاوی در عرصه های هنری تغییر مسیر داده است.

وی اساس حرکت سازمان تبلیغات اسلامی را رواج تبلیغ دانست و افزود: بار فرهنگ و تبلیغ و حفظ دین بر عهده خود مردم است.

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه مردم با همت و مجاهدت ایمان خود را حفظ کرده اند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم آنچه را که مردم می خواهند و می خواهند انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم ارتش مبلغان مردمی را ساماندهی کنیم، گفت: ما دغدغه شکل گیری جنبش تبلیغاتی زنان را داریم و باید حرکتی از زنان متعهد و معتقد به انقلاب اسلامی داشته باشیم.

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به اینکه زنان در عرصه های مختلف انقلاب جنگیده اند، گفت: می توانیم لشکر میلیونی مبلغ زن داشته باشیم.

نماینده فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه تنها راه معرفی دین به عموم مردم هنر است، ادامه داد: باید بسترهای فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود و محوریت محله را تقویت کنیم.

راه اندازی سازمان تبلیغات کودک و نوجوان

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات کودک، نوجوان و بانوان باید تشکیل شود، تصریح کرد: البته این به این معنا نیست که باید سازمان جداگانه تشکیل دهیم، بلکه باید فعالیت تبلیغی تخصصی را در دو حوزه پر کنیم. “فرزندان”. و جوانان «و» زنان.» بیایید دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی باید حول محور مسجد باشد، گفت: در این راستا مهرواره اوج با ماموریت بنیاد هدایت پیگیری می شود و تاکنون 28 هزار امام جماعت اعلام آمادگی کرده اند که این طرح را اجرا کنند.

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه سند ملی مسجد در حال تدوین است، گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات این حوزه جریان رهبری است، بیایید بیشتر از گذشته ببینیم.

استراتژی اجتماعی کردن تبلیغات

وی بر استراتژی اجتماعی شدن تبلیغ تاکید کرد و افزود: دایره نفوذ نخبگان از درون مسجد نیز باید به سمت بیرون هدایت شود.

وی با اشاره به اینکه حرکت در حوزه قرآنی نیز ترویج سبک زندگی قرآنی است، گفت: رسانه ها بعد بعدی تبلیغ هستند و اگر جایگاه رسانه را ندانند، نمی دانند. در تبلیغات موفق شوید».

معاون فرهنگی و تبلیغاتی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید در 14 هزار روستای بالای 100 خانوار مذهبی اسکان می یافتیم که به دلیل مشکلات اقتصادی این امر محقق نشده است.

به گفته وی پیش بینی می شود در سال 1404 حدود 20 هزار دانش آموز ساکن روستاها داشته باشیم.

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ سیستم اجرایی هماهنگی وجود ندارد، گفت: باید ساختارهای فرهنگ اصلاح و تقویت شود.

وی با بیان اینکه در دولت قبل دچار مشکل بودیم اما در دولت جدید زمینه گفت و گو را داریم، گفت: باید حرف درست را به درستی به مردم برسانیم.

دکمه بازگشت به بالا