عمومی

قانون، دستگاه قضایی و مساله توهین به مقامات

مردم مطالبات گسترده ای از سیستم ، دولت و دولت دارند و چون برخی از آنها برآورده نمی شود ، اعتماد آنها به دولت ضعیف شده و به نوعی این مشکلات تعادل کشور را بر هم زده است. از آنجا که هیچ گفتگوی مشترک و نهادی در کشور ما وجود ندارد و هیچ انتقاد سازنده ای وجود ندارد ، متاسفانه توهین ، توهین و عصبانیت جایگزین انتقاد سازنده و حاکمیت قانون شده است.

توهین به طور کلی برای همه زشت است و برای گروه های ارزشی یا هر نماینده مجلس یا از زبان روحانیت زشت و نفرت انگیزتر است. متأسفانه ، در ماه های اخیر ، افراد بیشتری را به عنوان سخنرانان اخلاقی صدا و سیما دیده ایم. کسانی که باید جامعه را به اخلاق و نه توهین و توهین دعوت کنند و کسانی که مبلغ تفکر اسلامی و اخلاقی هستند؛ آنها توهین ، توهین و توهین می کنند که در آنها نیست.

در قوانین ما توهین به مقامات و به ویژه توهین به رهبری و رئیس جمهور جرم تلقی شده است. رئیس جمهور دومین مقام عالی کشور را دارد و اگر شخص یا نهادی از رفتار وی انتقاد کند ، باید از آن طبق متن صریح قانون اساسی و اختیاراتی که قانون به وی داده است استفاده کند و از نظر اخلاقی از آن انتقاد کند ، زیرا مدلهای اجتماعی بهتر از دیگران باید به اخلاق پایبند باشند.

در ماه های اخیر ، در برخی از اجتماعات ، در برخی جلسات مجلس ، در رای اعتماد وزیر صمت ، در میان سخنرانان صدا و سیما (به عنوان مثال در روز قدس) و برخی از ائمه جمعه ، شاهد اتهامات و توهین به رئیس جمهور هستیم. .

در پایان ، این کار نمی کند و کسانی که توهین می کنند نه محبوبیت پیدا می کنند و نه اعتماد مردم را جلب می کنند. مردم دوست دارند قدمی در جهت مشکلاتشان بردارند. به ویژه ، اعضای پارلمان باید از ظرفیت پارلمان استفاده کنند به جای اینکه آنها را آزرده کنند. بگذارید خودشان ببینند که در چند ماه گذشته زندگی مجلس چه گامهای مثبتی برای حل مشکلات مردم و مطرح کردن آنها به جای توهین به مردم برداشته اند.

متأسفانه ، تصویری بسیار نفرت انگیز از بحث های انتخاباتی در ذهن مردم وجود دارد که مردم به جای ارائه برنامه های خود ، شروع به تخریب حریف می کنند و قبل از انتخابات ، شانه ها را بالا می برند تا جای خوبی برای او ایجاد کنند. دریابید که این برای یک جامعه مذهبی درست نیست. مشمئزکننده تر از این پرونده ها افرادی هستند که در این پرونده دخیل هستند ، مانند دادگاهی که قرار است توهین به مقامات را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

* عضو حزب موتلف و نماینده سابق پارلمان

دکمه بازگشت به بالا