اجتماعی

ضرورت دریافت واکسن آنفلوآنزا برای زنان باردار

یومیر / فارس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تأکید بر لزوم دریافت واکسن آنفولانزا توسط زنان باردار گفت: تب شدید در دوران بارداری به ویژه در سه ماهه اول بارداری عامل مهمی در بروز ناهنجاری های جنین است.

دکتر. عبدالرسول همتی روز سه شنبه ، 27 نوامبر به خبرنگاران گفت: واکسیناسیون مادران باردار علیه این بیماری همزمان با آغاز فصل پاییز و افزایش احتمال آنفلوانزا انجام می شود. امسال تقریباً 15000 عضو این گروه هدف واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه تلقیح واکسن علائم آنفولانزا را در زمان آلودگی کاهش می دهد ، گفت: دریافت واکسن آنفلوانزا به طور متوسط ​​خطر بستری شدن زنان باردار در بیمارستان به دلیل عوارض فصلی آنفلوانزا را کاهش می دهد.

همتی ادامه داد: در هر زمان از بارداری احتمال ابتلا به آنفلوانزا وجود دارد و عوارض مادر و جنین آن دور از ذهن نیست ، زیرا تب شدید به عنوان شایع ترین علائم آنفلوانزا ، به ویژه در سه ماهه اول بارداری ، خطر بیش از حد غیر طبیعی جنین را افزایش می دهد.

وی با تأکید بر اینکه دریافت واکسن آنفولانزا در دوران بارداری ایمن است و در صورت بارداری در فصل آنفلوآنزا و بدون در نظر گرفتن هفته های بارداری ، نمی توان واکسن تزریق کرد و افزود: واکسیناسیون آنفلوانزا در دوران بارداری می تواند به مادر و جنین داده شود در Protect from this بیماری.

همتی با اشاره به اینکه طبق گفته سازمان های بهداشتی ، واکسن آنفلوانزا برای مادر و جنین در همه مراحل بارداری ، به ویژه در سه ماهه اول بارداری مفید و موثر است ، افزود: در شرایط عادی اقدامات پیشگیرانه مانند شستن دست و دوری از بیماران ، به خطر ابتلا به آنفولانزا را کاهش می دهد ، اما در این دوره ، واکسیناسیون آنفلوانزا بهترین راه برای محافظت از مادر و جنین است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یکی از اصلی ترین مزایای واکسیناسیون مادر برای جنین انتقال آنتی بادی های ایجاد شده در پاسخ به آنفولانزا از مادر به جنین است که از وی برای چندین ماه محافظت می کند. پس از تولد نوزاد ؛ به طور خاص ، هر دو نوزاد و نوزادان زیر 6 ماه در برابر آنفلوانزا و عوارض آن بسیار آسیب پذیر هستند.

وی با بیان اینکه پس از واکسن ، خطر ابتلا به آنفولانزا نزدیک به صفر است ، زیرا واکسن حاوی ویروس زنده نیست ، در حالی که ویروس زنده باعث ایجاد آنفولانزا می شود ، گفت: واکسن آنفلوانزا از بیماری کوید 19 محافظت نمی کند. با این حال ، می تواند در کاهش علائمی که می توانند با علائم بیماری Covid 19 اشتباه گرفته شوند ، مثر باشد.

همتی در ادامه با بیان اینکه این واکسیناسیون خطر عفونت های احتمالی دستگاه تنفسی فوقانی ناشی از آنفلوانزا را کاهش می دهد ، افزود: واکسن آنفلوانزا از شدت بیماری می کاهد و به دلیل احتمال ادامه شیوع آنفولانزا ، واکسن از ابتدای پاییز تزریق می شود. . تا آن زمان می تواند موثر باشد.

شیراز ، معاون علوم پزشکی گفت: تاکنون 85 درصد مادران باردار در منطقه تحت مدیریت این دانشگاه شناسایی شده اند ، واکسینه شده اند که علیه آنفلوانزا تزریق شده اند و این روند تا پایان فصل سرما ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا