عمومی

شیعیان امام صادق باید زینت امام در کردار و رفتار باشند

آیت الله حسینی بوشهری:

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: شیعیان امام جعفر صادق (ع) به عنوان تربیت شده امام باید زینت امام در کردار و رفتار باشند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم شهادت امام صادق (ع) در روستای دهقاید دشتستان گفت: از شاخصه‌های مهم شیعه جعفری پرهیز از لقمه حرام، پاکدامنی، غیرت دینی و جهاد فرهنگی است.
وی تربیت افراد در حلقه خواص را از دیگر آموزه‌های امام صادق علیه‌السلام دانست و افزود: با تربیت افراد خواص، آرام آرام زمینه هدایت افراد در بخش علمی، سیاسی و نخبه‌پروری جامعه فراهم شد.
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه جامعه نیاز به نخبه، انسان‌های فاخر، تحصیل‌کرده و عالم دارد گفت: جامعه اسلامی به این افراد نیاز دارد تا بتوانند حرف را به‌صورت عمیق ارائه دهند، سطحی‌نگر نباشند، با نگاه ژرف به مسائل نگاه کنند که امام صادق این کار را انجام داد.
وی با اشاره با تاثیرگذاری امام صادق در افکار عمومی جامعه با کلمات، بیانات، سیره، روش و منش برای دینی شدن جامعه افزود: آحاد جامعه اعم از مسئول و اقشار مختلف مردم تصمیم‌گیری کنند که لبیک به کلام امام صادق داده و زینت آن حضرت باشیم.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در جهاد فرهنگی مانند جهاد نظامی، جوانان، بازاریان، مسئولان، نظامیان، بسیجیان، سپاه و دیگر اقشار جامعه نقش مهمی دارند و تشکیل جبهه فرهنگی در شهر‌ها و روستا‌ها یک ضرورت است.
دکمه بازگشت به بالا