عمومی

شهید امیرعبدالهیان بین میدان و دیپلماسی تلفیق برقرار کرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مجتبی فردوسی پور ظهر پنج شنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران خراسان جنوبی اظهار کرد: در دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجه، سیاست همسایگی پیگیری شد.

رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خاورمیانه بیان کرد: دفاتر وزارت امور خارجه در استان‌ها نیز همین سیاست همسایگی را دنبال می‌کنند که البته سیاست همسایگی با منطقه گرایی تفاوت دارد.

فردوسی پور افزود: خراسان جنوبی با مرکزیت بیرجند با ولایت فراه افغانستان همجوار است که در طول تاریخ ما با افغانستان ارتباطات و مسائل مشترک فراوانی داشتیم.

وی گفت: زمینه‌های همکاری فراوانی بین ایران به ویژه استان خراسان جنوبی و افغانستان از جمله در حوزه‌های آبخیزداری، کشت فراسرزمینی و… دارد.

فردوسی پور ادامه داد: البته نقطه ثقل زمینه‌های همکاری خراسان جنوبی و افغانستان است.

رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه گفت: شهید حسین امیر عبدالهیان دیپلمات دارای اخلاق حسنه و تزکیه نفس بود.

فردوسی پور با بیان اینکه شهید امیر عبدالهیان بین میدان و دیپلماسی تلفیق و هماهنگی خوبی برقرار کرد: این موضوع به واسطه دوستی و رفاقت ایشان با سردار شهید سلیمانی رخ داد.

وی با اشاره به اینکه فرماندهان جبهه مقاومت از ایشان به عنوان وزیر مقاومت نام می‌بردند، یادآور شد: ایشان به توصیه سردار شهید سلیمانی خاطرات اتفاقات حوادث شام و سوریه را در کتابی به نام «صبح شام» به رشته تحریر در آورد.

رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه گفت: یکی از ویژگی‌های شهید امیر عبدالهیان در عرصه سیاست خارجی دفاع همه جانبه از مقاومت در تمام عرصه‌ها بود و همین خصلت باعث شد که لقب وزیر مقاومت به ایشان تعلق بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا