ورزشی

شرط سامان قدوس برای پیوستن به استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

اوائل فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ چمپیونشیپ بود که سامان قدوس تصمیم گرفت به انگلیس برود و پیراهن برنتفورد را بپوشد. توماس فرانک، سرمربی دانمارکی برنتفورد اعتقاد ویژه‌ای به بازیکنان منطقه اسکاندیناوی داشت و به همین خاطر تعداد زیادی بازیکن از دانمارک، نروژ، سوئد و حتی فنلاند در ترکیب این تیم انگلیسی بازی می‌کردند که قدوس هم به این جمع اضافه شد.

برنتفورد در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ توانست به لیگ برتر انگلیس صعود کند. در آن مقطع قدوس یکی از بازیکنان ثابت و کلیدی برنتفورد بود که نقش ویژه‌ای در صعود این تیم ایفا کرد.

از فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴-۲۰۲۳ قدوس و برنتفورد در لیگ برتر جزیره حضور داشتند. با پایان این فصل و اتمام قرارداد قدوس، ستاره ایرانی در لیست تمدیدی‌ها قرار نگرفت تا به عنوان بازیکن آزاد پیشنهاد‌های خود را بررسی و بهترین گزینه را انتخاب کند.

مالمو مشتری دائم و البته پر و پا قرص قدوس است. سامان در مالمو متولد شده و بار‌ها از علاقه خود برای بازی در تیم زادگاه خود سخن گفته است. گویا طرفین مذاکراتی را آغاز کرده‌اند و قرار است بعد از پایان اردوی تیم ملی ایران دور یک میز بنشینند و توافق را نهایی کنند.

با این حال و ظرف روز‌های اخیر نام سامان قدوس در لیست باشگاه استقلال نیز قرار گرفته و جواد نکونام از مسئولان هولدینگ خلیج فارس خواسته تا هر طور که شده این هافبک ۳۰ ساله تیم ملی را به حضور در لیگ ایران راضی کنند.

قدوس که در طول ۴ فصل ۱۰۸ بازی برای برنتفورد انجام داد و ۶ گل به ثمر رساند، برای حضور در استقلال موانعی پیش روی خود دارد. بر خلاف شایعات خدمت سربازی جزء این موانع نیست، چرا که گفته می‌شود مشکل او حل شده است.

حتی اگر استقلال پیشنهاد میلیون دلاری به قدوس بدهد، سامان به همین راحتی‌ها با حضور در لیگ ایران موافقت نمی‌کند. نزدیکان سامان می‌گویند او حتی اگر نیمی از مبلغ پیشنهادی باشگاه‌های ایرانی را از مالمو بگیرد، تیم سوئدی را انتخاب می‌کند؛ بنابراین جلب رضایت قدوس برای بازی در استقلال و سایر باشگاه‌های ایرانی کمی مشکل است، مگر اینکه پیشنهاد چشمگیر باشد و قدوس هم بدون تیم.

تیم خبری علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا