حوادث

سرقت ارز در پوشش مامور / زورگیر موتورسوار بازداشت شد

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک نفر اراذل و اوباش، دو سارق مغازه و یک مامور مخفی در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش یومیر، سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرماندهی انتظامی ویژه شهرستان ری در خصوص برخی از ماموریت های انجام شده طی روزهای اخیر گفت: چندی پیش گزارشی مبنی بر زورگیری یک موتورسوار در محدوده روستای گلحصار به ماموران انتظامی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) گزارش شد. و در جریان تحقیقات مشخص شد متهم با تهدید با سلاح سرد مال مفقود شده از جمله گردنبند طلا، گوشی موبایل و ساعت را به سرقت برده و متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با تاکید بر اینکه رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران انتظامی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) قرار گرفت، گفت: تحقیقات میدانی توسط ماموران پلیس آگاهی و شناسایی هویت و محل اختفای این شهرستان انجام شد. مخفیگاه سارق شناسایی شد در ادامه ماموران با هماهنگی قضایی به مخفیگاه متهم اعزام و پس از انجام عملیات پلیسی وی را در محل دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

جلیلیان با بیان اینکه تعدادی اموال مسروقه در مخفیگاه متهم کشف و ضبط شد، گفت: متهم که چاره ای جز اعتراف نداشت به جرم خود اعتراف کرد. در این رابطه پرونده ای برای وی تشکیل و این فرد برای ادامه پرونده کیفری روانه دادسرای عمومی و انقلاب شد.

دستگیری سارقان کلیپ سرقت منتشر شده در شهر ری

فرمانده انتظامی شهرستان ری در ادامه به دستگیری چند سارق که از مغازه های باقرشهر و شهرستان ری سرقت کرده بودند اشاره کرد و گفت: پس از انتشار کلیپی مبنی بر سرقت از یک کارگاه تجهیزات صنعتی با موضوع برخورد شد. دستور کار تیم عملیات در کلانتری باقرشهر تحقیقات ماموران برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد. همچنین ماموران با بررسی سرنخ های موجود هویت دو سارق سابقه دار در این سرقت را شناسایی کردند.

جلیلیان با بیان اینکه محل اختفای این افراد شناسایی و اقدامات قانونی برای دستگیری آنها انجام شد، گفت: این افراد طی عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. در بازرسی از مخفیگاه این افراد مقادیری اقلام مسروقه از قبیل کپسول اکسیژن، مته، دستگاه هوا برش، حدود 60 عدد آچار، دستگاه جوش، حدود 30 کیلو سیم برق، 11 عدد کلید خودرو نیز کشف شد که کشف و ضبط شد. .

فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به چهار فقره سرقت از فروشگاه های باقرشهر و ری شهر اعتراف کردند و سپس مال باختگان نیز شناسایی و اموال کشف شده در اختیار مال باختگان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در پایان گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

دستگیری مامور قلابی در ری

وی همچنین از دستگیری سارقی که در پوشش مامور یکی از نهادهای نظامی اقدام به سرقت ارز از اتباع کشورهای دیگر کرده بود، خبر داد. جلیلیان در این خصوص گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت ارز از زائران سایر کشورها در پوشش افسر نظامی در منطقه حضرت عبدالعظیم (ع)، بلافاصله رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار گرفت. تیم عملیات کلانتری 172 حضرت عبدالعظیم (ع) و عوامل با انجام اقدامات تخصصی و رصد دوربین های مداربسته حرم، ظاهر سارق به دست آمد و در اختیار تیم های گشت نامحسوس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: پس از پوشش مناطق جرم خیز و مسیرهای سارق، در آخرین روز شاهد صحبت سارق با یک خارجی بودند که بلافاصله ماموران به محل رفتند و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند. با انتقال به کلانتری، در تحقیقات تکمیلی مقداری دلار معادل دو میلیارد و 500 میلیون ریال از متهم کشف و متهم به سرقت آن اعتراف کرد. تحقیقات پلیس برای کشف جزئیات این پرونده ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا