عمومی

سرداری که نقطه‌زن‌ها را در مرز اسرائیل کاشت

غربی ها وی را کلید پروژه موشکی دقیق حزب الله در لبنان می دانستند. مردی که در سالهای اولیه انقلاب در مناطق آشفته کردستان و آذربایجان غربی حضور داشت و سپس به جبهه های جنوب رفت ، با ارتش بعثی جنگید و پس از جنگ در مناطق مختلف نیروهای مسلح خدمت کرد. هر کاری که او انجام داد می تواند یک حماسه تلقی شود اما مسئولیت پاسداران انقلابی در لبنان و آنچه او برای جمهوری اسلامی و محور مقاومت در لبنان انجام داد فقط گذشته ای نیست که بر آینده تأثیر بگذارد.

به گزارش یومیر ، روزنامه “فرهیختگان” در ادامه نوشت: سردار سید محمد حسین زاده حجازی ، معاون نیروی قدس سپاه یکشنبه شب به دوستان و هواداران خود پیوست ، اما خدمات وی هنوز ادامه دارد.

در تاریخ 20 دسامبر سال 1998 ، هنگامی که وی به عنوان معاون رئیس ستاد سپاه قدس منصوب شد ، یک رسانه انگلیسی زبان این انتصاب را “تغییری توصیف کرد که انگیزه بیشتر نقش واحد اطلاعات ارتش در خارج از ایران باشد”. سردار حجازی فعالیت خود را در سپاه پاسداران از سال 1359 آغاز کرد. از سال 1997 تا 2007 فرمانده کل نیروهای مقاومت بسیج و از سال 2007 تا 2008 معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران و از سال 2008 تا 2009 معاون بود. فرمانده سپاه پاسداران برای نیروهای مسلح. وی سپس به عنوان فرمانده سپاه لبنان منصوب شد و تا سال 2009 برای تقویت جبهه مقاومت خدمات ویژه ای را در این سمت انجام داد.

وی در طول جنگ در سوریه همراه با شهید سلیمانی در مبارزه با ترور تکفیری خدمات موثری نیز انجام داد. نقش آفرینی در تقویت حزب الله لبنان و جبهه مقاومت یکی از درخشان ترین نکات در کارنامه این شهید بزرگوار است که منجر به برنامه ریزی صهیونیست ها برای ترور آن در سالهای اخیر شد.

منابع غربی درباره وی نوشته اند. از سال 2013 ، ایران در تلاش است تا موشک های هدایت دقیق را از طریق سوریه توسط سردار حجازی از طریق سوریه به لبنان بفرستد. براساس گزارشی از ارتش اسرائیل که در آگوست 2019 منتشر شد ، سردار حجازی در پروژه موشکی کنترل شده حزب الله در لبنان نقش داشت. براساس این گزارش ، وی یک عضو سپاه ، رئیس پروژه موشکی با هدایت دقیق ایران در لبنان بود و مستقیماً مسئول پرسنل ایرانی در لبنان بود.

در سال 2014 ، سردار حجازی از چشم عموم ناپدید شد. رسانه های غربی حدس می زنند که وی سالها در لبنان بوده و به حزب الله کمک کرده تا 150 هزار موشک خود را ذخیره کند.

به گفته این رسانه ها ، سردار حجازی در تأمین سلاح به حزب الله نیز کمک کرده است. اما این اقدامات چقدر ارزش داشت که رسانه های غربی غیبت وی را دومین ضربه به نیروهای قدس در 16 ماه گذشته پس از شهادت سردار سلیمانی دانستند؟

سردار حجازی ، به فرماندهی ژنرال شهید قاسم سلیمانی ، فرمانده کل سپاه قدس در ایران ، یکی از سه نفر از اعضای ارشد سپاه قدس در ایران بود که مسئولیت پرونده موشکی با هدایت دقیق حزب الله را بر عهده داشت. موشک با هدایت دقیق یک پرتابه مجهز به سیستم ناوبری بسیار پیشرفته ای است که هدف قرار دادن آن با دقت چند متر را امکان پذیر می کند. به همین دلیل سردار حجازی را بنیانگذار واحد موشکی حزب الله لبنان می نامند.

سردار در مصاحبه ای با المیادین در تاریخ 5 دسامبر 2016 ، در مورد توانایی های موشکی حزب الله در لبنان گفت: “شما باید به کارشناسان اسرائیلی مراجعه کنید تا عمق وحشت آنها را درک کنید. یک اسرائیلی گفت 200 موشک دقیق با هزاران موشک نادرست مطابقت دارد. آنها گفتند اجازه نمی دهند موشکها به حزب الله برسند. شما می دانید که سید حسن نصرالله که فردی صادق است گفت این موشک ها به حزب الله رسیده است. تعداد آنها بیشتر از تصور دشمن است. “امروز مقاومت از امکانات خوبی برخوردار است و اگر دشمن احمقانه عمل کند مطمئناً پشیمان خواهد شد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا