بین الملل

زمین گیر شدن «اف-35» پرمدعا در آمریکا به دلیل کمبود قطعات یدکی

به گزارش خبرگزاری بین المللی پدر، منابع رسانه ای روز چهارشنبه از زمین گیر شدن تعدادی از جنگنده های نسل پنجم آمریکا به دلیل نبود قطعات یدکی موتور خبر دادند.

به گزارش بلومبرگ، کمبود قطعات یدکی می تواند برخی از جت های جنگنده F-35 را به حالت تعلیق درآورد زیرا تعمیرات یکی از اجزای اصلی گران ترین جت جنگنده ایالات متحده بیش از برنامه ریزی شده طول می کشد.

دفتر پاسخگویی ایالات متحده گزارش داده است که ظرفیت ناکافی انبار تعمیر و نگهداری، که منجر به کمبود موتورهای فعال می شود، جت های جنگنده F-35 را بیشتر و طولانی تر از حد انتظار قرار داده است.

گفته می شود بسیاری از مشکلات ناشی از شکست پنتاگون در ایجاد استراتژی مناسب تعمیر و نگهداری موتور، از جمله ارائه تعمیرات انبار، از جمله دلایل دیگر برای زمینگیر شدن این جنگنده است.

تاکنون 820 فروند F-35 به ایالات متحده و شرکای آن در سراسر جهان تحویل داده شده است. پس از سال ها مذاکره، پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد که با لاکهید مارتین بر سر قرارداد سه ساله آینده برای ساخت 375 جت جنگنده دیگر به توافق اولیه رسیده است.

فنلاند، سوئیس، آلمان، رومانی و یونان آخرین مشتریان خارجی این هواپیمای چند منظوره هستند و کره جنوبی نیز اعلام کرده است که خواهان هواپیماهای جنگنده بیشتر است.

چندی پیش یک سایت نظامی به تحلیل یکی دیگر از نقاط ضعف این جنگنده گران قیمت آمریکایی پرداخت و نوشت که جنگنده «اف-35» توانایی پرواز دوربرد با سرعت مافوق صوت را ندارد و به همین دلیل می توان آن را رهگیری کرد.

وب سایت «بالگرین میلیتاری» به نقل از «دیفنس نیوز» نوشت: نسخه این جنگنده که برای نیروی دریایی آمریکا ساخته شده است، نمی تواند برای مدت طولانی با سرعت مافوق صوت پرواز کند و با از دست دادن قابلیت رادارگریزی، توسط دشمن تعقیب یا آسیب می بیند. . .

به گزارش این وب سایت، این ضعف جنگنده گران قیمت F-35 از سال 2019 تاکنون اصلاح نشده است.«برایان کلارک» تحلیلگر اندیشکده «هادسون» در این رابطه گفت که پرواز با سرعت مافوق صوت برای این جنگنده مزیتی نیست. هنگام صحبت با خلبانان F-35، آنها می گویند که در موارد محدودی مافوق صوت پرواز می کنند.

انتهای پیام




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا