بین الملل

پسر ریگان: روسیه بزرگترین دشمن آمریکا نیست

پسر ریگان نوشت: «همه نگاه ها به روسیه است تا بفهمند پوتین چه چیزی در سر دارد.
ما شهروندان عادی نمی دانیم که پوتین (رئیس جمهور روسیه) واقعاً با 127000 سربازی که در مرز جمع کرده است به اوکراین حمله خواهد کرد یا خیر.

اما دولت جو بایدن (رئیس جمهور ایالات متحده) – که از مکتب سیاست خارجی نویل چمبرلین پیروی می کند – نیز نمی داند پوتین به چه چیزی فکر می کند!
فرستادن 3000 سرباز به اروپای شرقی برای جنگ با روسیه نیست. در عوض، این به پوتین بستگی دارد که بداند ایالات متحده در مورد دخالت خود در بخشی از اوکراین که روسیه هنوز آن را اشغال نکرده است، جدی است.

بایدن این موضوع را به طور جدی علیه روسیه می خواند.

اما اگر یک رهبر واقعی، باهوش و شجاع داشتیم، به پوتین می‌گفتیم که اگر نیروهایش را ظرف 72 ساعت آینده از مرز اوکراین خارج نکند، او را ورشکست می‌کنیم – همانطور که در دهه 1980 انجام دادیم.

ما خط لوله حیاتی گاز نورداستریم از روسیه به آلمان را می بندیم، خط لوله کیستون خود را باز می کنیم، تجهیزات استخراج گاز خود را فعال می کنیم و ایالات متحده و جهان را در انرژی ارزان غوطه ور می کنیم.

با اجازه دادن به بایدن برای ادامه ساخت خط لوله نورد استریم 2، باید در را به روی پوتین باز کند تا خط لوله را دوباره باز کند و به الکساندریا اوکاسیو کورتز (دموکرات) و سایر مترقیان بگوید به نیروگاه ها بروند. نفس بکش، بادبادک را به پرواز درآور!
بسیاری از دموکرات ها، کارشناسان لیبرال و مقامات سابق قبرس که هنوز معتقدند پوتین انتخابات ترامپ را در سال 2016 دزدیده است، معتقدند که روسیه همچنان یک تهدید نظامی برای ایالات متحده است.

اما روسیه، با وجود زرادخانه هسته ای کهنه اش، دیگر یک ابرقدرت نیست، بلکه یک کشور فقیر و فقیر با تولید ناخالص داخلی کمتر از کانادا است. روسیه جز نفت، گاز طبیعی – و شاید خاویار – چیزی برای ارائه به غرب ندارد.

روسیه هیچ روبل یا طلایی ندارد که در یک جنگ بزرگ – یا حتی کوچک – خرج کند. اما چین دارد.

برخلاف چین، دست روسیه در جیب تک تک آمریکایی ها نیست. منظور من فقط شرکای تجاری چین نیست که پیامبران یا خانواده بایدن را کنترل می کنند.

اگر از زمانی که پدرم (رونالد ریگان، رئیس جمهور سابق جمهوری‌خواه) واشنگتن را ترک کرد، به جزیره‌ای بیابانی در اقیانوس آرام نرفته‌اید، می‌دانید که اقتصاد ما به طور کامل و خطرناکی به چین و کارخانه‌های آن وابسته است.

صادرات از چین مانند ابزارها و لوازم جانبی آیفون، نایک و بلک اند دکر را فراموش نکنید. فکر می‌کنید همان کیت‌های آزمایش خانگی کرونا که بایدن قول داده بود برای شما به خانه بفرستد، کجا ساخته شده‌اند؟

البته خطرناک ترین محصولی که چین به ما – و بقیه جهان – صادر کرد کووید-19 بود. این واقعیت آنقدر عجیب است که حتی برای فیلمنامه نویسان هالیوود نوشتن چنین چیزی سخت است: چین یک ویروس کشنده به ما داد که حدود یک میلیون آمریکایی را کشت، و اکنون کشتی کیت های آزمایش خود را به ما می فروشد تا ببیند آیا ما آلوده شده ایم یا خیر. یا نه!

در همین حال، این چین کمونیستی است که در آسیا و سراسر جهان ظهور کرده و در 25 سال گذشته نفوذ خود را افزایش داده است. نه روسیه

چین و دیکتاتورهای آن هنگ کنگ را تصرف کرده اند و بیشتر آزادی مردم آن را گرفته اند.

آنها قبلاً تبت را اشغال کردند و آن را “آزادی مسالمت آمیز تبت” نامیدند.

آنها همچنین جزایر مصنوعی در دریای چین جنوبی برای مقاصد نظامی ساخته اند و اخیراً هواپیماهای جنگنده خود را بر فراز تایوان به پرواز درآورده و به جزیره آزاد پرواز کردند.

چین هیچ بهایی برای “شرارت” خود در داخل و خارج از مرزهای خود نپرداخته است – حتی کشتن 12 میلیون اقلیت مذهبی و اسکان چندین میلیون نفر در اردوگاه های کار اجباری.

چین کشوری است که دنیا باید از آن بترسد و ما از روسیه می ترسیم؟ این، مانند بسیاری از “تفکر سیاست خارجی بایدن” منطقی نیست.

پس رفقا! شما لازم نیست نگران شروع جنگ جهانی سوم توسط روسیه باشید. چون دهه ها پیش نه بین ما و روسیه، بلکه بین آمریکا و چین شروع شد و باید بگویم که در حال شکست هستیم.»

311311

دکمه بازگشت به بالا