بین الملل

تلاش کور برای متهم جلوه‌دادن مقاومت در حمله راکتی به سفارت آمریکا/ حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا‌، هدف مشروع مقاومت

به گزارش گروه بین الملل آنا ، سفارت ایالات متحده در منطقه سبز بغداد که تحت تدابیر شدید امنیتی است ، یکشنبه شب با موشکی مورد اصابت قرار گرفت که بیش از 11 موشک در آن شلیک شده است. نیروی هوایی مستقر در سفارت آمریکا (C-RAM) بلافاصله برای رهگیری و هدف قرار دادن موشک ها وارد عمل شد ، اما موفق نشد و به ساختمانهای مسکونی اطراف سفارت خسارت اقتصادی زیادی وارد کرد.

سفارت آمریكا در بغداد بلافاصله با صدور بیانیه ای به حمله موشكی پاسخ داد. در این بیانیه آمده است: “راکت های شلیک شده به منطقه سبز با واکنش سیستم های دفاعی سفارت روبرو شده است که به هر قسمت از سفارت آسیب وارد کرده است.”

سفارت آمریكا همچنین در بیانیه ای اعلام كرد كه گزارش هایی مبنی بر خسارت به مناطق مسكونی در نزدیكی سفارت آمریكا و احتمال زخمی شدن برخی از شهروندان عراقی دریافت كرده است.

سفارت آمریكا ، كه پشت بسیاری از تحركات علیه امنیت ملی عراق است ، گفت كه حملات به تاسیسات دیپلماتیک نقض قوانین بین المللی و مستقیماً نقض حاكمیت عراق است. ما از همه رهبران سیاسی و دولتی عراق می خواهیم که برای جلوگیری از چنین حملاتی گام بردارند و عاملان آن را مسئول بدانند.

واشنگتن پیش از این به عراق هشدار داده بود که در صورت عدم اقدام قاطع دولت در پایان دادن به حملات موشکی “شبه نظامیان وابسته به ایران” ، سفارت خود را در بغداد تعطیل می کند.


بیشتر بخوانید:

کسانی که اقدام اخراج ایالات متحده را دور بزنند پاسخگو خواهند بود


یورونیوز در گزارشی سعی دارد نگرانی آمریکایی ها از این حملات را به سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی ، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوند دهد و جمهوری اسلامی ایران را در پشت این حملات نشان دهد.

این ادعا توسط رسانه های غربی و همچنین مایك پمپئو وزیر خارجه آمریكا در زمان محكومیت سعید خطیب زاده ، وزیر امور خارجه ، در راكش حمله موشكی به منطقه سبز در بغداد و سفارت آمریكا در كنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود امروز صورت گرفت. زمان حمله و اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا علیه ایران جای سوال دارد.

کنفرانس مطبوعاتی با سعید خطیب زاده ، سخنگوی وزارت امور خارجه

سخنگوی خدمات دیپلماتیک کشورمان همچنین به ایالات متحده هشدار داد که این روزها پیگیر آتش سوزی و تشدید اوضاع نباشد.

حمله به موضع دیپلماتیک در عراق ، جدا از یک عمل غیرقانونی ، چیزی نبود که گروههای مقاومت مسئولیت آن را بر عهده بگیرند و عراقی ها مانند گذشته در برابر آن موضع بگیرند. مقتدی الصدر ، رهبر جناح صدر عراق اولین کسی بود که به حملات موشکی پاسخ داد و با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود نوشت: غیرنظامیان با کمک ارتش. ” و از مراکز دیپلماتیک حمایت کنید.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری در این زمینه ، از پارلمان عراق خواست تا درباره پایان اشغال با سفارت آمریکا و دخالت در امور داخلی عراق بحث و گفتگو کند. صدر همچنین افراد مسلح که در خارج از دولت فعالیت می کنند را “تروریست” و “غیرقانونی” توصیف کرد و به سفارت آمریکا توصیه کرد که به حملات موشکی پاسخ نظامی ندهد و پرونده ها را به دولت عراق تحویل ندهد.

گردان های حزب الله (شاخه ای از مقاومت اسلامی عراق) نیز در واکنش به حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد ، آن را محكوم كرد و گفت بمباران تصادفی منطقه سبز تهدیدی جدی برای جان غیرنظامیان است.

گروه های مقاومت عراقی انتظار دارند نهادهای مربوطه عاملان حملات موشکی به مراکز دیپلماتیک را شناسایی و دستگیر کنند.

قیس الخزعلی ، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق گفت: “تصمیم کمیته هماهنگی مقاومت اسلامی عراق این نبود که از ابتدا سفارت آمریکا را هدف قرار دهیم ، بلکه هدف قرار دادن پایگاه های آمریکایی حق ماست. “

ق ی خزخز

وی افزود: تا زمانی که وطن آزاد نشود و شهدا انتقام نگیرند ، از این حق فروگذار نخواهیم کرد. هنوز زمان واکنش به دشمن فرا نرسیده است ، اما آن روز دور نیست.

بهاuالدین معاون نخست وزیر سابق عراق در واکنش به حمله موشکی روز گذشته به سفارت آمریکا گفت: مقاومت و جهاد عناوین اصلی با هدف آزادسازی کشور برای بازگرداندن حاکمیت و قدرت است ، اما هدف قرار دادن مراکز بین المللی و دیپلماتیک یک هدف است نتیجه ای غیر از انزوا. ” و عراق را تضعیف نمی کند و دولت را نزدیک نمی کند.

وی تأکید کرد که چنین اقدامات و حملاتی نمی تواند مبتنی بر اراده ملی باشد. بلکه وابستگی به آن کاملاً مشهود است.

حمله به سفارت ایالات متحده بار دیگر موضوع اخراج آمریکایی های اشغالگر در عراق را مطرح کرد و مقامات و مقامات عراقی از بی میلی نخست وزیر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق انتقاد و بر لزوم اجرای تصمیم پارلمان تأکید کردند. احمد الاسدی ، رهبر فراکسیون پارلمانی السند الوطنی ، به دولت عراق نسبت به تلاش برای دور زدن تصمیم پارلمان در مورد برنامه زمان بندی برای خروج نیروهای خارجی هشدار داد.

وی با بیان اینکه اکثر اعضای پارلمان عراق به اخراج نیروهای خارجی از این کشور رای داده اند ، افزود: هرگونه تاخیر در خروج نیروهای خارجی از این کشور به عنوان دور زدن تصمیم پارلمان تلقی می شود و پارلمان چنین اجازه ای را نمی دهد.

انتهای پیام / 4106 /

دکمه بازگشت به بالا