بین الملل

کرملین: آمریکا اجازه صحبت از موضع قدرت با روسیه را پیدا نخواهد کرد

سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت هیچ کس اجازه نمی دهد ایالات متحده از موضع قدرت با روسیه گفتگو کند و این امر غیرممکن است.

به گزارش یومیر ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در بیانیه ای درباره احتمال قطع روابط دیپلماتیک با ایالات متحده گفت که نمی خواهد در مورد سناریوهای افراطی صحبت کند. وی تأکید کرد که هیچ کس اجازه نمی دهد ایالات متحده از موضع قدرت با روسیه گفتگو کند و این امر غیرممکن است.

وی افزود: آمریکایی ها همانطور که صحبت خواهند کرد با همه در مورد موقعیت قدرت صحبت خواهند کرد ، اما نه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و نه شخص دیگری در رهبری این کشور به آمریکایی ها یا شخص دیگری اجازه مذاکره با مسکو را نمی دهند. اینجوری حرف بزن ممکن نیست.

وی افزود روابط دو جانبه روسیه و ایالات متحده تحت دولت فعلی ایالات متحده مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت و پس از آن مسیر آینده مشخص خواهد شد.

پیش از این ، ریاست جمهوری روسیه با ابراز تاسف از اظهارات رئیس جمهور آمریكا جو بایدن علیه این كشور ، آن را هژمونیك و بیهوده نسبت به روسیه خواند.

پسکوف گفت: “هشدار برای روسیه قابل قبول نیست.” مسکو قبلاً اعلام کرده بود که به چنین اظهاراتی توجه نخواهد کرد.

پیش از این ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با ABC News گفته بود كه ولادیمیر پوتین هزینه “دخالت” در انتخابات آمریكا را می پردازد و معتقد است كه ولادیمیر پوتین “قاتل” است.

وی این سخنان را در پاسخ به گزارش آژانس های اطلاعاتی آمریكا مطرح كرد و مدعی شد كه پوتین در ماه نوامبر گذشته شخصاً “مداخله آمریكا در انتخابات” را دستور داده است.

سخنگوی کرملین گفت: “از نظر ما ، مسئله مهم اکنون این است که نگذاریم این رابطه به پایین ترین حد خود برسد ، روابط دو کشور بسیار آسیب دیده است و باید با گفتگو احیا شود.”

وی ادامه داد: پوتین از گفتگو و حل اختلاف استقبال می کند ، این مسئله نیاز به اقدام هر دو طرف دارد. تصمیم یک حزب غیرممکن است. رقص تانگو همیشه به دو نفر احتیاج دارد.

پیش از این ، وزارت خارجه روسیه گفته بود طرف آمریکایی با پیشنهاد پوتین برای مذاکره با بایدن در قالب یک کنفرانس ویدیویی عمومی درباره موضوعات دو جانبه موافقت نمی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا