بین الملل

واکنش مقامات روس به تحریم‌های آمریکا و انگلیس

زاخارووا روز شنبه در کانال تلگرامی خود نوشت لندن باید واشنگتن را به دلیل امتناع از اجرای کنوانسیون سلاح های شیمیایی و نقض تعهد خود برای نابودی زرادخانه تسلیحات شیمیایی خود تحریم می کرد.

بریتانیا روز جمعه هفت تبعه روسیه را در ارتباط با استفاده از سلاح شیمیایی برای مسمومیت آلکسی ناوالنی تحریم کرد.

فهرستی از هفت تبعه روسیه در وب سایت وزارت خارجه انگلیس منتشر شده است که ادعا می شود ماموران سرویس امنیت فدرال روسیه هستند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به نقل از بیانیه دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس گفت که تحریم ها علیه عوامل امنیتی فدرال روسیه نشان داد که انگلیس و شرکایش در مسمومیت دریایی مقصر هستند.) و از مفاد کنوانسیون سلاح های شیمیایی دفاع خواهد کرد.

زاخارووا به جای بستن چشم خود بر روی حقایق ، نوشت: “انگلیس باید شجاع باشد و به دلیل امتناع از اجرای مفاد کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی در رابطه با نابودی زرادخانه شیمیایی خود ، شجاع باشد و سازمان های مربوطه آمریکا را تحت تعقیب قرار دهد.”

در همین حال ، آناتولی آنتونوف ، سفیر روسیه در ایالات متحده ، عذرخواهی ایالات متحده از اعمال تحریم های جدید علیه روسیه را توهمی و کاملاً بی اساس دانست.

آنتونوف روز شنبه گفت که اعمال تحریم های جدید علیه روسیه نشان دهنده عدم تمایل دولت آمریکا به اجرای توافقات حاصل شده در نشست روسیه و آمریکا در ژنو است.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه 9 فرد روسی و دو شرکت را در فهرست تحریم ها قرار داد و دولت روسیه را متهم کرد که تلاش کرده است آلکسی ناوالنی ، مخالف ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه را مسموم کند.

سفیر روسیه در واشنگتن گفت اقدامات سازنده ایالات متحده مانع از ثبات جهان در این شرایط دشوار برای همه کشورهای جهان می شود.

311311

دکمه بازگشت به بالا