ورزشی

رویاروی آرژانتین و رقیب شکست‌ناپذیرش

آفتاب‌‌نیوز :

آرژانتین، قهرمان جام جهانی فوتبال، چهار بازی پیاپی است که نتوانسته آلبی‌روخا (لقب تیم ملی پاراگوئه) را در مسابقات مقدماتی آمریکای جنوبی شکست دهد. در واقع پاراگوئه در سال‌های اخیر گربه‌سیاه آرژانتین بوده و آلبی‌سلسته در شکست‌دادن این تیم مشکل داشته است. اکنون که شرایط آرژانتین سخت است و چندین ستاره‌اش نیز مصدوم‌اند، شک و تردیدها درباره این تیم زیاد شده است.

مهم‌ترین مصدوم این تیم لیونل مسی است که در جریان پیروزی مقابل اکوادور، جایی که یک گل عالی از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رساند، مصدوم شد و در دیدار مقابل بولیوی غایب بود.

به گزارش TYC، پائولو دیبالا در تیم رم ایتالیا آسیب دیده است و به نظر تا دو ماه قادر به همراهی تیمش نیست. رودریگو دی‌پائول، هافبک اتلتیکومادرید، نیز پس از دو دیدار انتخابی جام جهانی در آمریکای جنوبی، از ناحیه ران آسیب دید. یکی دیگر از غایبان بزرگ آرژانتین در حال حاضر مارکوس آکونیاست. مدافع چپ سویا دچار آسیب‌دیدگی عضلانی از ناحیه پای راست شده است و باید دید با این شرایط آرژانتین می‌تواند بعد از یک دهه پاراگوئه را در انتخابی جام جهانی شکست دهد یا خیر.

مسی مقابل پاراگوئه

پاراگوئه در سال‌های اخیر، خصوصا در کوپاآمه‌ریکا با هدایت خراردو مارتینو عملکرد خوبی نداشته است و از سال ۲۰۱۰ نتوانسته به جام جهانی صعود کند. با این حال همیشه  یک مانع بزرگ برای ملی‌پوشان آرژانتین بوده است. آخرین پیروزی آرژانتین مقابل پاراگوئه در انتخابی جام جهانی به ۱۰ سال پیش، سپتامبر ۲۰۱۳، برمی‌گردد؛ زمانی که آرژانتین با کاپیتانی لیونل مسی و هدایت آلخاندرو سابیا با نتیجه پنج بر دو برابر حریفش پیروز شد. مسی، دو بار، سرخیو آگوئرو، آنخل دی‌ماریا و ماکسیمیلیانو رودریگز در آن بازی گلزنی کردند و با آن نتیجه آرژانتین بلیتش برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را تضمین کرد.

پس از آن مسابقه، این دو تیم چهار بار در مسابقات انتخابی برابر هم قرار گرفته‌اند که سه تساوی و یک پیروزی برای پاراگوئه ثبت شده است. در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آرژانتین در آسونسیون به تساوی بدون گل و در بوئنوس‌آیرس به تساوی یک بر یک رسید. گل آرژانتین توسط نیکلاس گونزالس با ضربه سر به ثمر رسید.

پاراگوئه‌ای‌ها در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در ورزشگاه ماریو آلبرتو کمپس تیم تحت رهبری ادگاردو بائوسا را یک بر صفر شکست دادند و بازی برگشت دوباره بدون گل به پایان رسید.

تاریخچه تقابل‌های تیم ملی آرژانتین با پاراگوئه

آرژانتین با احتساب تمام بازی‌های رسمی و دوستانه برتری قابل توجهی در بازی‌های رودررو نسبت به «آلبی‌روخا» دارد.

بازی‌های انجام‌شده: ۹۷
برد آرژانتین: ۴۹
تساوی: ۳۳
برد پاراگوئه: ۱۵

تیم خبری علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا