ورزشی

شکست دختران هندبال ایران مقابل آنگولا در قهرمانی جهان

به گزارش شفاف، تیم ملی هندبال بانوان ایران در دومین دیدار خود در رقابت های جام جهانی به مصاف آنگولا رفت که با نتیجه 41 بر 8 یعنی با 33 گل شکست خورد.

ملی پوشان ایران در دقایق ابتدایی بازی موفق به گلزنی نشدند و در دقیقه 13 تنها یک گل به ثمر رساندند و آنگولا نیز 8 گل به ثمر رساند. در نهایت نیمه اول با اختلاف 24 بر 4 به سود تیم ملی آنگولا به پایان رسید.

گل های نیمه اول این دیدار را آرزو کیانی و مینا وطن پرست هر کدام با دو گل به ثمر رساندند. در نیمه دوم این دیدار کیانی آرا 2 گل و نوریه عباسی و مینا وطن پرست هر کدام یک گل به ثمر رساندند.

ایران پیش از این در مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل رومانی با نتیجه 11 بر 39، نروژ با نتیجه 9 بر 41 و قزاقستان با نتیجه 25 بر 31 شکست خورده بود. پیش از این مغلوب ازبکستان (32-37) شده بود. این دیدار بزرگترین تفاضل گل برای ایران بود. تیم هندبال دختران ایران روز دوشنبه در دیداری دیگر به مصاف تیم ملی کامرون خواهد رفت.

مسابقات جهانی هندبال بانوان از 31 دسامبر با میزبانی اسپانیا آغاز شد. تیم ملی بانوان ایران در مرحله گروهی این مسابقات با نروژ، رومانی و قزاقستان همگروه شد که با شکست مقابل هر سه تیم در رده چهارم گروه C قرار گرفت و به جام پرزیدنت صعود کرد. تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی بیست و پنجم تا سی و دوم با تیم های کامرون، آنگولا و ازبکستان رقابت خواهد کرد.

در گروه دوم این جام پاراگوئه، اسلواکی، تونس و چین قرار دارند. در پایان این مرحله تیم های ردیف اول برای کسب مقام 25، تیم های رده دوم برای مقام 27، تیم های سوم برای مقام 29 و تیم های چهارم برای مقام 31 به مصاف هم خواهند رفت.

تیم ملی ایران برای اولین بار در تاریخ عنوان چهارمی آسیا را کسب کرد و جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد. ایران اولین تیم با حجاب اسلامی در مسابقات جام جهانی است.

زینب بذرافکن، فاطمه خلیلی، هانیه لک، بهار ایزدگوشب، حدیثه نوروزی، آرزو کیانی آرا، مریم یوسفی، شقایق باپیری، مینا وطن پرست، سونا بیداد، شیما زارع، نگار زنده بودی، هانیه کریمی، ایران عباس ملی ایران عباس. در مسابقات جهانی بانوان حضور دارد. عزت الله رزمگر به عنوان سرمربی و خدیجه قانع به عنوان سرمربی هدایت تیم ایران را بر عهده دارند.

* برنامه و نتیجه تیم ملی هندبال بانوان ایران در جام جهانی 2021 ریاست جمهوری:

ایران 32 – ازبکستان 37
ایران 8 – آنگولا 41
ایران – کامرون دوشنبه 22 دسامبر ساعت 20:00

دکمه بازگشت به بالا