اجتماعی

رفع اختلاف بین مجلس و دیوان عدالت، وضعیت شوراها را مشخص می‌کند

استاندار تهران گفت: حل اختلاف مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری وضعیت برخی شوراهای اسلامی را مشخص می کند.

به گزارش یومیر، محسن منصوری در حاشیه بازدید از ظرفیت شهرستان پاکدشت با اشاره به ورود دیوان عدالت اداری در خصوص اعضای شوراهای اسلامی برخی شهرهای استان تهران گفت: نظارت بر انتخابات و دیوان اداری باید لغو شود.

وی ادامه داد: دادگاه اداری در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی برخی شهرها وارد انتخابات شده و مصوبه هیات نظارت بر انتخابات را که منشأ آن مجلس شورای اسلامی است، نقض کرده است.

استاندار تهران افزود: مجلس شورای اسلامی معتقد است که دیوان عدالت اداری اجازه ورود به موضوع انتخابات شوراها را ندارد بنابراین مصوبه ای اتخاذ کرد که شورای نگهبان به برخی از بندهای آن اعتراض کرد که مجلس آن را تصویب کرد. ایرادات و بار دیگر شورای نگهبان ارسال کرد.

منصوری تاکید کرد: اگر مصوبه به تایید شورای نگهبان برسد، رای هیات نظارت بر شوراهای اسلامی لازم الاجرا است و در صورت عدم تایید، رای دیوان عدالت اداری، مجری آن وزارت کشور و دولت ها هستند. این دو ارگان در این زمینه ندارند.

استاندار تهران ادامه داد: در حال حاضر مشکلات در برخی شوراهای اسلامی برطرف شده و منتظر تصمیم نهایی مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری هستیم. در برخی از شوراها فقط یک عضو عوض شد که اصولاً تأثیری در بحث شورا و ساختار آن ندارد و منجر به تعیین شهردار می شود، اما اگر یک گروه مجبور به ترک یک شورا و خروج از شورا شود کمی مشکل خواهد بود. دیگری را وارد کنید. .

منصوری افزود: در برخی شوراها حدود یک ماه است که شهردار منصوب شده و فعالیت خود را آغاز کرده است و با تغییر اعضا ممکن است وضعیت فعالیت شهردار دچار ابهام شود زیرا ممکن است این اعضا مجددا از شورای اسلامی خارج شوند، بنابراین سعی می کنیم از این کار خودداری کنیم. اخلال در سیستم شهرداری، اخیراً دادگاه اداری به بازگشت پنج عضو برکنار شده شورای اسلامی شهر پاکدشت رای مثبت داده بود.

وی با اشاره به بازدید یک روزه از نقاط مختلف پاکدشت گفت: یکی از پروژه های مهم این شهرستان و استان تهران، 35 کیلومتری کمربندی جنوبی پاکدشت، محور امام رضا(ع) به عنوان شریان اصلی در شرق استان تهران برای کشور به دلیل حجم ترافیک. خودروها همواره با ترافیک سنگین مواجه هستند و اجرای این طرح باعث کاهش بار ترافیکی این محور می شود.

استاندار تهران گفت: برای تکمیل این پروژه 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که راهکارهای تامین اعتبار و تغییر کاربری در مسیر بررسی شده و این طرح نیز در قالب پروژه های سفر رئیس جمهور به تسریع در اجرا این پروژه به صورت مرحله ای انجام می شود و در مرحله اول 10 کیلومتر از آن تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی منطقه میوه و تره بار و پایانه صادرات محصولات کشاورزی را از دیگر طرح های مهم در این نقطه از استان تهران برشمرد و افزود: شهرستان پاکدشت ظرفیت بالایی در تولید گل و گیاه دارد و شهرستان های جنوب شرق تهران قطب تولید گل و گیاه است. محصولات کشاورزی مختلف اما ایجاد این پایانه تحولی اساسی در اقتصاد کشاورزی استان ایجاد خواهد کرد.

استاندار تهران تاکید کرد: پاکدشت با داشتن 4 شهر صنعتی فعال یکی از پرظرفیت ترین شهرستان های استان تهران است. تولیدکنندگان مستقر در این شهرستان مشکلاتی از قبیل تامین نقدینگی، مشکلات زیست محیطی، تامین مواد اولیه و برخی مشکلات با بانک ها دارند که در جلسه ستاد تسهیل مشکلات بررسی و راهکارهای برون رفت از آن ارائه می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا