عمومی

رسم غلط تیراندازی توسط شیوخ و بزرگان خوزستان نهی و برچیده شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، قاسم سلیمانی دشتکی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران تأکید کرد: داشتن اسلحه اعم از قانونی و غیرقانونی یکی از معضلاتی است که موجب ناراحتی و خسارات اقتصادی و جانی مردم در مراسم مختلف استان خوزستان شده است. . .

استاندار خوزستان تیراندازی در این مراسم را یکی از آداب و رسوم قدیمی و منسوخ دانست و افزود: در دوران باستان داشتن اسلحه و شلیک برای محافظت از زندگی عشایر در برابر سارقان ، حیوانات وحشی یا نیاز عشایر ضروری بود اما اکنون نیاز به این از بین رفته است.

وی تأکید کرد: “در زمان های خاص و به دلیل جنگ و دفاع از مال و ناموس ، این فرهنگ وجود داشته و مورد نظر بوده است ، اما در این زمان نه تنها بی فایده است ، بلکه نفرت انگیز شده و ضرر و زیان زیادی به بار آورده است. “

سلیمانی دشتکی با تأکید بر اینکه باید جلوی این سنت غلط گرفته شود ، گفت: نیروهای پلیس تاکنون در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده اند اما از بزرگان و شیوخ خواسته می شود تا از این آسیب جدی جلوگیری کنند.

وی گفت: شیوخ و بزرگان باید سعی کنند این رسم را به آرامی از بین ببرند تا جان خود را حفظ کنند و از حوادث و مشکلات ناشی از تیراندازی جلوگیری کنند.

استاندار خوزستان تأکید کرد: پیش بینی می شود بزرگان ، شیوخ ، مجریان قانون و عوامل م toثر برای مقابله با رسم غلط تیراندازی در این زمینه برای ریشه کن کردن این سنت غلط همکاری کنند.

سلیمانی دشتکی گفت: “همه مقامات مختلف ، از جمله پلیس و ارتش ، باید سعی کنند با آن برخورد قانونی کنند ، مهم نیست که کجا شورش و خلاف قانون باشد.”

دکمه بازگشت به بالا