عمومی

ترک تشریفات مناقصه پروژه‌ها از مشکلات خوزستان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، صادق خلیلیان شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسی طرح توسعه شهرستان های آبادان و خرمشهر که با حضور مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و نماینده مردم در محل برگزار شد، سخنرانی کرد. نهاد ریاست جمهوری، اما باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشیم.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه پروژه های زیربنایی باید به برنامه های ضروری کوتاه مدت و بلند مدت تفکیک شود، گفت: راه های اتصال استان و احداث بزرگراه شامل برنامه های کوتاه مدت نمی شود.

وی افزود: مسائل زیرساختی باید در شورای برنامه ریزی خوزستان بررسی شود و جلسات ویژه ای برای واحدها تشکیل شود.

خلیلیان ادامه داد: بخشی از کار می تواند به بخش خصوصی مانند جاده خرم آباد – اندیمشک واگذار شود و منطقه آزاد اروند بخشی از کار را بر عهده بگیرد.

وی گفت: جاده های آبادان و خرمشهر از نظر مبلمان شهری مشکلات زیادی دارند. پارک ورودی شهر، وضعیت آسفالت، شبکه فاضلاب، آب شرب و مبلمان شهری در این شهرها بسیار مهم است و باید ساماندهی شود.

استاندار خوزستان یادآور شد: کالا با ملوان (ته‌لنجی) می تواند در این دو شهر رونق تجارت ایجاد کند و این موضوع در بحث اشتغال زایی نیز موثر است.

وی تصریح کرد: خوزستان چند سالی است که دومین یا سومین دریافت کننده اعتبارات بودجه ای (توسعه ای) بوده است. این نشان دهنده مشکلات پروژه ها و نظارت است.

خلیلیان گفت: یکی از مشکلات عدیده خوزستان در چند سال اخیر رها شدن تشریفات مناقصه در پروژه ها بوده که اکنون با روی کار آمدن دولت سیزدهم متوقف شده است.

دکمه بازگشت به بالا