اجتماعی

رابطه بردبرد داستان و خانواده

یک نویسنده و مترجم درباره اینکه چگونه داستان به شما اجازه می دهد گران ترین تجربه های زندگی را با کمترین قیمت تجربه کنید ، صحبت می کنند.

به گزارش یومیر ، رامبد خانلاری ، داستان نویس و مترجم کتاب “سلام همسایه” (برای گروه سنی اهمیت خانواده ، منتشر شده توسط انتشارات صد) در مقاله ای با عنوان “رابطه تاریخ و خانواده” به مناسبت 15 مه (مصادف با 25 مه 1400) ، روز جهانی خانواده ، می نویسد: “ما از داستان چه انتظاری داریم؟” سرگرمی شاید واضح ترین پاسخ به این سوال باشد. سرگرمی متفکرانه و نگاهی جامع به موضوع داستان سرگرم کننده.

تفاوت رسانه سرگرمی یک داستان با سرگرمی رسانه های دیگر مانند سینما یا تلویزیون چیست؟

برای مخاطبان ، این سرگرمی معمولاً با نوعی آزادسازی از خود همراه است. یعنی وقتی از واقعیت زندگی خود دور می شویم سرگرم می شویم. بعضی اوقات با مشکلاتی روبرو می شویم که به دور از منطق زندگی ما باشد و گاهی با مشکلاتی مشابه آنچه در دنیای واقعی انجام می دهیم برخورد می کنیم. این فرار با نوعی تجربه همراه است. تاریخ سینما و تلویزیون به شما امکان می دهد موقعیت هایی را تجربه کنید که نباید در طول زندگی عادی خود تجربه کنید. به عنوان مثال ، زندگی به عنوان یک کارآگاه خصوصی ، زندگی به عنوان یک سرباز جنگ ، زندگی به عنوان یک جراح ، آینه یا حتی مورچه خوار. ژانر تجربه در دنیای داستان بسیار عمیق تر از سینما و تلویزیون است ، زیرا تخیل مخاطب نقش بسزایی در اجرای داستان دارد.

آیا قبول دارید که در دوران نوجوانی تصور قویتری نسبت به امروز داشته اید؟ بنابراین در دوران نوجوانی تجربه جدی تری از داستان نویسی نسبت به امروز داشتید. برخی از تجربیات قیمت بالایی دارند و اینجاست که نقش داستان در آن نقش می بندد ، زیرا به شما امکان می دهد گرانترین تجربه های زندگی را با حداقل قیمت تجربه کنید. تجربیات خانوادگی و خانوادگی به طور کلی تجربیات ارزنده ای هستند. خانواده مهمترین سرمایه ما است و هر تجربه مربوط به سرمایه اصلی ما یک تجربه ارزشمند است. تجربیات گرانبها تجربیاتی هستند که گران و پرهزینه هستند ، بنابراین داشتن بیشتر آنها در دنیای داستان که گاهی شبیه یک مانور زندگی است منطقی تر است. این معنی شاید مهمترین ارتباط بین ادبیات (به ویژه ادبیات جوانان) و خانواده باشد. دلیل اصلی اهمیت کانون خانواده ، مفهوم خانواده و والدین در ادبیات جهانی در سالهای اخیر شاید آگاهی از این س fundamentalال اساسی باشد. رسانه ها ، به ویژه رسانه های مجازی ، خواسته یا ناخواسته ، مفهوم خانواده را در طول سالها تضعیف کرده اند و اینجاست که نقش ادبیات بیش از هر زمان دیگری معنادار می شود. “انتشار ناشر وظیفه ناشر است که مفهوم ضعیف خانواده را بازسازی می کند و خواندن و کمک به خواندن چنین آثاری وظیفه مخاطب است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا