اجتماعی

زندگی ۸۵۰۰ کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست در مراکز شبه‌خانواده

یومیر/ گلستان معاون فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور از زندگی نزدیک به 8500 کودک بد سرپرست و بد سرپرست در مراکز شبه خانواده خبر داد.

محمد نصیری امشب سه شنبه 7 تیرماه در مراسم افتتاح دومین مرکز قرنطینه شبه خانواده کشور در گلستان گفت: 25 هزار کودک بدسرپرست و بدسرپرست تحت سرپرستی سازمان بهزیستی کشور هستند که از این تعداد بیش از 17 هزار کودک در زندگی جایگزین هستند. خانواده ها ما هستند، اما با یکی از اقوام خود مانند عمو، خاله و امثال آنها زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه فرزندانی که در خانواده های جایگزین زندگی می کنند را رصد می کنیم تا الگوی آموزشی صحیحی برای آنها اجرا شود، افزود: برای نگهداری این کودکان در محیط خانواده حمایت مالی می کنیم و معمولا زندگی در این محیط بهتر از زندگی گروهی است. با کودکان دیگر در مراکز و محیط هایی غیر از خانواده.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور از زندگی نزدیک به هشت هزار و 500 کودک بدسرپرست و بدسرپرست در مراکز شبه خانواده خبر داد و یادآور شد: این مراکز همانطور که از نامشان پیداست و با نگاه به کودکان، شبه خانواده هستند. نگاه ها و لبخندها در چهره هایشان، رضایت آنها از مراکز شبه خانواده مشخص است.

نصیری با بیان اینکه دومین مرکز قرنطینه شبه خانواده کشور امروز به بهره برداری رسید، گفت: امیدوارم با عشق و ارادتی که در کشور ما وجود دارد در عید غدیر سال آینده این 8000 کودک در مراکز شبه خانواده به مرکز شبه خانواده برسند. پایین ترین سطح ممکن و بقیه این کودکان به کانون خانواده برمی گردند. خانواده ای که صلاحیت های عمومی آن مورد تایید و نظارت خیریه ها و موسسات خیریه است.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی اورژانس خانواده است، گفت: اگر کودک برای مدتی در محیط خانواده مشکلات و خاطرات تلخی داشته باشد وظیفه ما در اورژانس اجتماعی این است که کودک را برای مدتی از این خانواده جدا کنیم و در جهت اصلاح و در جهت بهبود آن خانواده قدم برداریم و مشکل اصلی ما احیای کانون خانواده حتی با تک والد و سپردن فرزند به آنهاست چرا که بهترین الگو، الگوی بازگشت فرزند به کانون خانواده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: پیش از این اورژانس اجتماعی کودکان آسیب دیده را بر اساس تشریفات قانونی به مراکز شبه خانواده واگذار کرده بود و ورود این گروه از کودکان به مراکز شبه خانواده و خروج آنها از این مراکز. مشکل ساز بود دلیلش این است که مراکز قرنطینه در تهران راه اندازی شد و در این مدل کودک برای تعیین تکلیف وارد مراکز قرنطینه می شود و مهمتر از قرنطینه تیم پشتیبانی حاضر در این مرکز است که گزینه اول یعنی بازگشت را پیگیری می کند. به خانواده و ظرف 20 روز تا حداکثر دو ماه برای کودک در نظر گرفته شده است و در صورت نتیجه نگرفتن کودک به مراکز شبه خانواده و مانند آن منتقل می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا