حوادث

درآمد ماهانه ۱۵۰ میلیاردی آموزش و پرورش از شاد

گزیده:

بدون تعارف ، باید بگوییم که پس از شیوع کرونا در کشور ما ، حوزه آموزش به طور قابل توجهی تغییر کرده است و این به دانشجویان فرصت های جدیدی داده است.

در گذشته هوشمند سازی در آموزش یک رویا بود ، اما اکنون به دلیل شرایط ایجاد شده توسط کرونا ، ما باید به این موضوع بپردازیم و چاره ای نداریم جز اینکه به طور اساسی در مورد آن فکر کنیم این موضوع.

درآمد ماهانه 150 میلیارد آموزش و پرورش از شاد

موضوع آموزش و پرورش امسال با سیستم Shad دنبال شد و سال تحصیلی قبل را با استفاده از قابلیت های این سیستم بررسی کرد.

با این حال ، س questionsالات و ابهامات زیادی پیرامون این سیستم وجود دارد که تردیدهایی را درباره نحوه عملکرد این سیستم در سال تحصیلی آینده ایجاد کرده است.

در حالی که تنها پنج روز به بازگشایی مدارس باقی مانده است و بسیاری از استانهای کشور در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند ، وضعیت مالی برخی از خانواده ها قادر به خرید تلفن جداگانه برای فرزندان خود نیستند و این افزایش یافته است بار والدین.

این مشکل مستقل از هزینه مصرف اینترنت این سیستم است که به خودی خود شرایط جداگانه ای را می طلبد و باید ایده اساسی برای این مشکل باشد.

در این شرایط ، اگرچه مسئولان آموزش و پرورش بارها اعلام کرده اند که در تلاشند اینترنت شاد اینترنت را رایگان کنند ، اما طبق اخبار منتشر شده در فضای مجازی ، هزینه استفاده از اینترنت سیستم شاد فقط در ماه مه معادل 50 میلیارد تومان بوده که احتمالاً همین رقم است. در سال آینده ، این رقم نسبت به رقم فعلی سه برابر می شود و این سوال را ایجاد می کند که آموزش و پرورش چگونه از درآمد خود خوشحال خواهد شد؟

در این شرایط با محمود حبیبی ، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش و سخنگوی سیستم شاد گفت وگویی انجام دادیم و صحت این مشکل را بررسی کردیم.

حبیبی در پاسخ به سالی درباره صحت درآمد 150 میلیارد تومانی تحصیلات ماهانه از سیستم شاد ، گفت: “درست است اما این یکی از حساب ها و کتاب هایی است که باید در آینده کاملاً محاسبه شود و درآمد آن مشخص شود. .. »

در پاسخ به س anotherال دیگری مبنی بر اینکه آیا اداره آموزش از این هزینه ها برای خانواده ها چشم پوشی می کند؟ وی پاسخ داد: “اگر درآمدی وجود داشته باشد ، مطمئناً هزینه نیز وجود دارد و اینگونه نیست که تمام درآمد آن خالص باشد ، به همین دلیل است که می گویم در یک دوره کار باید مشخص شود که این سیستم از “درآمد ، هزینه و سود در ماه ، شش ماه یا یک سال گذشته چیست؟”

حبیبی ، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با توجه به اظهارات وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این س ofال که سیستم شاد قرار است چه تفاوت هایی با نسخه فعلی پیدا کند ، پاسخ داد و تصریح کرد: در صورت آشکار شدن ، تفاوت هایی با نسخه فعلی پیدا می کند.

این اظهارات زمانی بیان شد که بسیاری از والدین خواستار رایگان بودن هزینه اینترنت سیستم بودند تا به دلیل گسترش تاج از تحصیل محروم نشوند و مانند گذشته بتوانند امور خود را دنبال کنند.

ثقفی: سیستم Shad برای مدارس رایگان است

ما همچنین این مساله را با مسعود ثقفی ، سخنگوی آموزش و پرورش در تهران پیگیری کردیم و وی در این باره تصریح کرد: “هزینه های خوشایند کمتر از سایر برنامه های خارجی است و فشار زیادی به خانواده ها وارد نمی کند. ما توصیه نمی کنیم از یک خارجی استفاده کنید هزینه یک سیستم والدین خوشحال حدود یک سوم است ، اما طبق توافقی که با مخابرات داشتیم ، یک خط فیبر نوری پرسرعت برای مدارس کلیه مدارس تهران اختصاص داده شده است که تقریباً برای مدارس رایگان است و معلمان سال گذشته هزینه جداگانه ای پرداخت کردند. ما این کار را کردیم. “

وی گفت: “این می تواند نرم افزاری باشد كه گزینه های بیشتری نسبت به Shad داشته باشد.” اما Shad یک ویژگی عالی دارد که هیچ یک از نرم افزارهای دیگر ندارند و آن مسئله امنیت نرم افزار است. “ما می توانیم از این نرم افزار کاملاً در داخل کشور استفاده کنیم زیرا سرورها در ایران هستند و هیچ سرور خارجی وجود ندارد.”

در آخر باید تأکید کرد که طبق آماری که خود مقامات آموزش و پرورش منتشر کرده اند ، دانش آموزان زیادی در مناطق محروم از دسترسی به تلفن های هوشمند و اینترنت پرسرعت برای استفاده از سیستم شاد وجود دارند و باید تدابیری در این زمینه اندیشیده شود جدی فکر کنید تا دولت با حمایت خود بتواند در روند آموزش دانش آموزان موثر باشد.

دکمه بازگشت به بالا