ورزشی

تیم ملی والیبال زنان ویتنام قهرمان شد/ ایران در رده ششم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سومین دوره مسابقات والیبال چلنج‌کاپ زنان ۲۰۲۴ آسیا که از روز چهارشنبه دوم خرداد در فیلیپین آغاز شده بود، امروز (چهارشنبه نهم خرداد) با قهرمانی ویتنام به پایان رسید.

تیم‌های ملی والیبال زنان قزاقستان و ویتنام در دیدار نهایی این مسابقات به مصاف یکدیگر رفتند و ویتنام مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات با شکست حریف عنوان قهرمانی را دوباره به دست آورد.

تیم قزاقستان در سه ست متوالی این مسابقه با نتایج ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۲ نتیجه را واگذار کرد تا به نایب قهرمانی اکتفا کند.

در مسابقه رده‌بندی نیز تیم فیلیپین میزبان این رقابت‌ها سه بر صفر استرالیا را شکست داد و به مقام سومی رسید.

تیم ملی والیبال زنان ایران نیز با دو پیروزی برابر چین تایپه و هنگ کنگ و چهار شکست مقابل هند (دوبازی)، استرالیا و فیلیپین به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد و در جایگاه ششم قرار گرفت.

نتایج آخرین روز این رقابت‌ها به قرار زیر است:

نتایج امروز:

اندونزی ۳ – هنگ کنگ صفر (۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۰)

هند ۳ – ایران صفر (۲۵ بر ۱۷ ،۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۱)

فیلیپین ۳ – استرالیا صفر (۲۵ بر ۲۳ ،۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۷)

ویتنام ۳ – قزاقستان صفر (۲۵ بر ۲۰ ،۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۲)

رده‌بندی نهایی مسابقات والیبال چلنج‌کاپ ۲۰۲۴ زنان آسیا به قرار زیر است:

۱- قزاقستان – ویتنام

۲- قزاقستان – ویتنام

۳- فیلیپین

۴- استرالیا

۵_ هند

۶- ایران

۷- اندونزی

۸-هنگ کنگ

۹- چین‌تایپه

۱۰-سنگاپور

دومین دوره مسابقات والیبال چلنج‌کاپ زنان آسیا از ۲۸ خرداد تا چهار تیر سال ۱۴۰۲ با حضور ۱۱ تیم به میزبانی اندونزی در شهر گریسک برگزار شد و تیم ملی والیبال زنان ایران برای نخستین بار در این مسابقات شرکت کرد به مقام پنجمی دست یافت.

تیم ملی والیبال زنان ایران با کسب مقام پنجمی موفق به ثبت رکورد تازه‌ای شد. این تیم از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در ۱۵ دوره رقابت‌های قهرمانی زنان آسیا (۷ دوره)، جام کنفدراسیون آسیا (۶ دوره) و چلنج‌کاپ آسیا (دو دوره) شرکت کرده است و بهترین رتبه‌اش به جایگاه ششم در سال ۲۰۱۶ و در مسابقات AVC CUP برمی‌گردد که امسال نیز در چلنج کاپ ششم شد.

در سال ۲۰۲۳ تیم‌های ویتنام، اندونزی، چین‌تایپه و هند مقام های اول تا چهارم این رقابت‌ها را به دست آوردند.

تیم خبری علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا