اجتماعی

توسعه محلی مقدمه توسعه ملی است

رئیس شورای استان بر لزوم توجه به توسعه محلی تأکید کرد: “توسعه محلی مقدمه ای برای توسعه ملی است.”

به گزارش یومیر ، علیرضا احمدی در سی و دومین دوره مجمع عمومی شورای عالی ضمن اظهار قدردانی از هیات مدیره قبلی اظهار داشت: موضوع به طور صحیح در قوانین عمومی منعکس نشده است و نمونه این موضوع قانون شوراهای اسلامی است که اگرچه عملکردهای مختلفی دارد برای شوراها ، اما به دلیل عدم جامعه پذیری ، عدم تعادل و تناسب با اصول مربوط به آن در قانون اساسی تا حد زیادی. خیلی دور از قانون اساسی است.

وی افزود: نقش قوانین و برنامه های توسعه برای مقابله با قانون مصوب مجلس در دوره 5 ساله و همچنین کارکردهای اجرایی و اداری برای نزدیک تر شدن شوراها به جایگاه واقعی آنها ، بدون شک بسیار مهم است. توسعه چیزی است که نه تنها از بالا به پایین اتفاق می افتد ، بلکه مفهوم مهمی است که جز با تناسب در وظایف ، اختیارات و منابع محلی با وظایف ، اختیارات و منابع ملی قابل دستیابی نیست.

رئیس شورای استان ادامه داد: شاید مهمترین عدم ارتباط در توسعه کشور عدم آگاهی از ظرفیت توسعه محلی باشد. متأسفانه ، اکثر قوانین توسعه در کشور تاکنون بدون توجه به توانمندیهای مهم محلی ، برای توسعه ملی برنامه ریزی کرده اند ، در حالی که حس محلی براساس قانون اساسی و وابسته به تجربه جهانی پیشگام توسعه ملی است. بنابراین ، این کشور توسعه یافته خواهد بود که دهکده ها ، شهرها و ولسوالی ها را توسعه داده است. با توجه به قوانین شش برنامه اتخاذ شده در کشور تاکنون ، لازم به ذکر است که از توسعه محلی غفلت می شود.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برنامه ریزی و سیاست گذاری لازم برای تعمیق آگاهی از مفهوم توسعه و رشد محلی از جمله توسعه شهرها و روستاها ، بخش ها و استان های کشور است ، افزود: توجه به توسعه محلی داشته باشید. به نظر ما عدم موفقیت در توسعه در بسیاری از جوامع در حال حاضر در کشور به دلیل عدم توجه به مفهوم توسعه محلی است. بنابراین مهمترین الزام شورای عالی استانها و شوراهای اسلامی علاوه بر آگاهی از جایگاه والای شوراها در برنامه ریزی و مدیریت محلی ، آگاهی از مفهوم توسعه محلی و پیوند دادن مفهوم توسعه محلی به توسعه ملی است. و مدیریت می تواند انجام شود.

وی افزود: اوج آگاهی از مفهوم توسعه محلی در قوانین برنامه در قانون برنامه سوم آغاز شد و در قانون برنامه چهارم به طور خلاصه مورد بحث قرار گرفت. قوانین برنامه های پنجم و ششم نیز بسیار ناقص است. لازمه جبران کاستی های برنامه هفتم بررسی جایگاه شوراها و مردم در اداره امور شهری و هدایت سیاست های کلی برنامه پنجم به این نقطه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا