فرهنگ و هنر

ممنوعیت استفاده از اسامی محلی در اماکن وجود ندارد

به گفته معاون تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استفاده از اسامی محلی در پایتخت ممنوعیتی ندارد.

به گزارش یومیر، به نقل از ستاد تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی انتشار اخباری مبنی بر ممنوعیت استفاده از اسامی محلی اماکن در پایتخت، پس از اعلام جعلی بودن این خبر توسط فرمانده انتظامی تهران، اسدی. ، قائم مقام. دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استناد به قانون ممنوعیت استفاده از اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه مصوب سال 96 مجلس شورای اسلامی، گفت: به زبان رسمی محلات، استفاده از نام و حتی آموزش به گویش های محلی بلامانع است، در حالی که قانون استفاده از نام های خارجی در ورودی اتحادیه ها و یا ثبت محصولات داخلی را ممنوع کرده است. .

به گفته وی، ماده 6 آیین نامه اجرایی این قانون استفاده از واژه های بومی و حتی گویش های محلی را مجاز دانسته است، اگرچه گاهی اوقات وقتی در گویش های ایرانی واژه هایی نزدیک به واژه ها یا اصطلاحات بیگانه وجود دارد، باید به این معنا نیز باشد که باید به منظور ایجاد شبهه در غیرفارسی بودن نام ها ذکر شده است.

اسدی در ادامه با تاکید بر اینکه قانونگذار از ابتدا ممنوعیت استفاده از اسامی، عناوین و اصطلاحات خارجی را در نظر گرفته بود، ادامه داد: با جستجو در آن سامانه، این سامانه نیز نوعی بانک نام است و هرکسی به راحتی می تواند از آن استفاده کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا