اجتماعی

تجمع کنندگان واکسن قم؛ آنچه نمی دانند

یومیر/ قم جلسه مبارزه با واکسیناسیون کرونا در قم با حضور جمعی از مردم قم برگزار شد.

گمانه زنی های مخالفان واکسیناسیون از چند روز پیش در فضای مجازی قم آغاز شده بود و طی دو روز اخیر شدت گرفت و بر این اساس مقرر شد این افراد امروز در قم تجمع کنند.

در همین راستا، پیش از ظهر امروز تظاهراتی علیه واکسیناسیون کرونا در مقابل ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد و سپس تجمع کنندگان به سمت بیت مراجع عظام تقلید از جمله آیات مکارم شیرازی و علوی گرگانی حرکت کردند. .

البته معترضان در این برنامه که در گذشته اعتراضات کاملاً غیرعلمی داشتند و برخلاف منویات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در این مورد، از مردم دعوت کرده بودند تا امروز تجمع کنند و همیشه در یکی از آنها به بحث و گفتگو بپردازند. کانال های معروف حضور خارجی

معترضان تظاهرات خود را از منطقه یخچال قاضی آغاز کردند و با شعارهای معروف خود «ما نه موشیم و نه بره، آزادیم» به سمت خیابان های اصلی حرکت کردند. از دیگر شعارهای آنان «قرنطینه و واکسن خیانت به ایران است»، «رادیو ملی مناظره علمی»، «استقلال، آزادی، نه واکسن اجباری» و… بود.

در ادامه این جلسه یکی از دانشجویان مخالف واکسیناسیون با مسئولان از جمله آیت الله رئیسی رئیس جمهور، آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس صحبت کردند. ، و … و ترتیب برگزاری نشست های علمی در خصوص درمان واکسینه نشده بیماری عروق کرونا را ترتیب داد.

این گروه به این شعارها بسنده نکردند و تا بیت مراجع تقلید راهپیمایی کردند و از آنان خواستند برای واکسینه شدن به جمع معترضان بپیوندند.

اما نکاتی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد:

نکته اولمحل مجوز راهپیمایی هنوز مشخص نیست و مسئولان به طور رسمی مجوز را اعلام نکرده اند.

نکته دوم علیرغم اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان معیار و شاخص اصلی انقلاب اسلامی و همچنین مرجع تقلید در کشور، همگان را واکسینه کردند و هم همه را به واکسینه شدن تشویق کردند و فرمودند که متخصصان در چنین مواردی باید واکسینه شوند. اطاعت شود . متأسفانه در جامعه خود را دیندار و ولایت مدار می دانند. در این راستا به وضوح نشان دادند که از رهبر انقلاب پیروی نمی کنند.

نکته دیگر اینکه مرجع تقلید قم از همان ابتدای شیوع کرونا موضوع پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی کارشناسان را مرجع دینی مردم می دانستند و هم خودشان را واکسینه کردند و هم مردم را به این کار تشویق کردند. بنابراین این اعتراضات کاملاً بر خلاف منویات مراجع بزرگ است.

نکته دیگر کارشناسان پزشکی همچنین بر لزوم واکسیناسیون به عنوان مهم ترین عامل در توقف چرخش کرونا که جان هزاران نفر از هموطنانمان را تمام کرده است، تاکید می کنند.
نکته دیگر همچنین دولت گذشته و دولت فعلی تمام توان خود را صرف واکسن زدن به مردم کرده اند و قطعا این حرکت ها یک اقدام ضد دولتی محسوب می شود.

نکته دیگر اینکه طبق آمارهای تخصصی در ایران و جهان، اثربخشی واکسن کرونا در ایران و جهان کاملاً ثابت شده است و جای هیچ تردیدی نیست.

نکته چیز های دیگر در همان زمان بسیاری از متقاضیان طب سنتی به دلیل رعایت نکردن پروتکل ها جان خود را از دست دادند و ادعای آنها مبنی بر کذب بودن مشکلات کرونا نیز از بین رفت.

سوال دیگر این است که چگونه این دسته از طلاب برخلاف رویه رایج مراجع تقلید و جامعه سمینار کشور و مرکز مدیریت سمینار بر اساس برخی فرضیات غلط و غیرعلمی مردم را به عدم واکسینه دعوت می کنند؟ پاسخگوی خسارات این مشکل باشد؟
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا