عمومی

برگزاری بیش از ۵۰ عنوان برنامه ویژه هفته صنایع دستی در گیلان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ولی جهانی در گفت گو با خبرنگار آنلاین با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی اظهار کرد: سفره نذری به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطر شهدای خدمت همزمان با هفته صنایع دستی در گیلان برپا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان به تشریح بخشی از برنامه‌های هفته صنایع دستی در این استان پرداخت و بیان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی در رشت، برگزاری آئین احیای نساجی سنتی گیلان با محوریت رشته منسوخ شده قدک بافی و دارایی بافی، افتتاح نمایشگاه تخصصی ترویجی چادرشب قاسم آباد، برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان برتر چادرشب بافی و برگزاری ورکشاپ چادرشب بافی در موزه نساجی گیلان تنها بخشی از برنامه‌های هفته صنایع دستی در این استان است.

به گفته جهانی، افتتاح کارگاه خراطی، افتتاح فروشگاه صنایع دستی، رونمایی از کهن‌ترین صنایع دستی استان گیلان (ابزارهای سنگی مکشوفه از غارهای دربند رودبار -۲۴۰ هزار سال پیش) و همچنین برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان، هنرمندان و کارآفرینان برتر و فعالان حوزه صنایع دستی، دریافت کنندگان آنلاین اصالت و تاییدیه اثر فاخر بازرگانی بخش دیگر از برنامه‌های صنایع دستی در گیلان به شمار می‌رود.

وی از افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در خانه فرهنگ و هنر رشت خبر داد و افزود: آثار فاخر رشتی دوزی در پیاده راه فرهنگی رشت رونمایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از افتتاح چندین فروشگاه عرضه محصولات صنایع دستی در این استان خبر داد و اضافه کرد: هنرمندان رشتی دوزی گیلان در اردوی یک روزه از از کارخانه ابریشم صومعه سرا بازدید می‌کنند.

جهانی با اشاره به وجود تعدد موزه‌ها در گیلان بیان کرد: بازدید از نمایشگاه صنایع دستی رودبار، موزه چای و حصیر در هفته صنایع دستی در دستور کار قرار دارد.

وی از افتتاح چندین کارگاه خراطی و سفالگری در گیلان خبر داد و افزود: برپایی مسابقه عکاسی ویژه صنایع دستی و همچنین برگزاری جشنواره توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

دکمه بازگشت به بالا