اجتماعی

باز هم زلزله و دلهره در بندر گناوه

یومیر / بوشهر ساعاتی پیش زمین لرزه ای به بزرگی 5.2 ریشتر منطقه بوشهر و فارس و اطراف بندر گناوه را لرزاند. زمین لرزه ای که هنوز پس از روزها ساکنان بندر را ترک نکرده و خواب آنها را آشفته کرده است …

برای اولین بار در 20 آوریل ، زمین لرزه ای به بزرگی 5.9 ریشتر بیش از 23 روستای شهر گناوه در استان بوشهر را لرزاند ، از “تاج ملکی” تا “گومارون” ، “محمد صالحی” ، “شول” و “کلر”. شدت این زمین لرزه در اواخر آوریل استان های همسایه خوزستان ، فارس ، کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

زمین لرزه امشب در شهرستانهای دیلم ، گناوه و دشتستان نیز احساس شد و به گفته مدیرکل بحران استاندار بوشهر ، ترک های جزئی در تعدادی از ساختمان ها و همچنین موارد ریزش دیوار گزارش شده است و خوشبختانه تلفات جانی گزارش نشده است.

تیم های داوری به زلزله رفتند

جهانگیر دهقانی همچنین از اعزام تیم های ارزیابی به محل زلزله در استان های بوشهر و فارس خبر داد و گفت: “استانداری و هلال احمر برای ارزیابی میزان خسارت احتمالی سریع عمل کرده اند.

به گفته غلامرضا مهرجو ، فرماندار گناوه ، این زمین لرزه روستاهای شور و کلر را تحت تأثیر قرار داده و تیم های ارزیابی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

روزهای پر اضطراب گناوه از سر گرفته می شود

در روزهای پس از زلزله 19 آوریل 1400 ، گناوه صدها بار لرزید ، گویا روی گسل قرار گرفت و به دنبال آن زمین لرزه هایی با شدت کم و زیاد و اعماق مختلف بر روی زمین رخ داد ، که خواب مردم گناوه را آشفته و از بین برد تسلی آنها روزی که امروز زلزله ای به بزرگی 5.2 ریشتر دوباره این افراد را لرزاند تا روز ترسناک دیگری را سپری کنند.

در زلزله اخیر ، حتی خانه های تازه احداث شده در محله های قدیمی گناوه یا ساختمان های جدید و جدید ساخته شده نیز آسیب دیده اند. اگرچه خسارات وارده بر اثر این زمین لرزه جدی نبود ، اما آنقدر به مردم القا کرد که آنها نتوانستند ساعتی را در خانه با آرامش و به دور از اضطراب سپری کنند.

هیچ گزارشی از آسیب دیدگی اهالی روستا گزارش نشده است

فرماندار گناوه با بیان اینکه زمین لرزه 5 ریشتری تاکنون خسارتی نداشته است ، گفت: زمین لرزه 5 ریشتری جمعه شب تاکنون خسارتی نداشته است.

به گفته غلامرضا مهرجو ، بخشدار مرکزی و تیم امداد و نجات هلال احمر برای تحقیقات بیشتر به مناطق روستایی اعزام شدند و خوشبختانه تاکنون خسارتی به اهالی روستا گزارش نشده است.

وی می گوید متخصصان اظهار داشته اند كه پس لرزه گناوه پس از زمین لرزه ای به بزرگی 5.9 ریشتر در 19 آوریل امری طبیعی است ، اما مردم نگران ادامه آن هستند.

برای ارسال کارشناسان بنیاد مسکن به مناطق زلزله زده

به گزارش یومیر ، دقایقی پس از زلزله 5.2 ریشتری در شهرستان های گناوه و دیلم ، کارشناسان بنیاد مسکن برای بررسی خسارت احتمالی به مناطق زلزله زده این دو شهرستان اعزام شدند.

گفته می شود که زلزله ای به بزرگی 5.2 ریشتر عصر جمعه ، 20 مه 1400 در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد. 16:22 بعد از ظهر ، و شدت زمین لرزه در 4 نقطه از شهر گناوه بیشتر بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا