استان ها

بازدید استاندار خراسان جنوبی از موزه شهید رئوفی فرد

استاندار خراسان جنوبی از موزه شهید رئوفی فرد بازدید کرد

استاندار خراسان جنوبی از موزه خلبانی شهید محمد حسین رئوفی فرد بیرجند بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایثار شهادت خبرگزاری یومیر از خراسان جنوبی; دکتر. قوانات که برای دلجویی از خانواده گرانقدر شهید رئوفی فرد به خانه شهید رفته بود از خانه موزه وی نیز بازدید کرد.
این موزه در محل خانه شهید رئوفی فرد به همت خانواده راه اندازی شد.
مدال ها، درجه ها، لباس ها و وسایل شخصی خلبان رئوفی فرد در این موزه به نمایش گذاشته شده است.
خلبان زنده یاد شهید محمد حسین رئوفی فرد در مهرماه 1333 به دنیا آمد، تحصیلات خود را با موفقیت به پایان رساند و در سال 1332 وارد دانشکده افسری نیروی هوایی شد.
او دوران خلبانی خود را با بهترین نمرات گذراند و جزو خلبانان درجه یک نیروی هوایی 1 بود و در دوران حکومت نظامی رژیم پهلوی در اصفهان از مردم حمایت کرد.
شهید رئوفی فرد در بین خلبانان برای بمباران چهار شهر بزرگ ایران انتخاب شد، اما شبانه فرار کرد و به آغوش خانواده پناه برد و از سوی رژیم ستمشاهی به صورت غیابی به اعدام محکوم شد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی. ، به دستور امام خمینی (ره). ) دوباره به ارتش بازگشت.
خلبان شهید امیر رئوفی فرد پس از انقلاب به طور داوطلبانه در نقاط مختلف کردستان ماموریت های زیادی انجام داد.
او در گائله کردستان بود و هنگام سفر به بانه و سردشت – در 20 اسفند 1358 – با هلیکوپتر کبری جلوتر از سه هلیکوپتر دیگر به پرواز درآمد که مورد اصابت گروهک های داخلی قرار گرفت.
پیکر مطهرش که 42 روز در ارتفاعات برفی مانده بود در 23 فروردین 1359 توسط مردم محلی کشف و پس از شناسایی به زادگاهش منتقل شد. سر مبارک این شهید پس از 6 ماه توسط یارانش به پیکر مطهرش پیوست.

انتهای پیام

خبرنگار: مرضیه شهریاری





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا