فرهنگ و هنر

اولین پلازای مسقف تهران افتتاح شد

صبح امروز؛

میدانگاه جهاد تهران به عنوان اولین پلازای مسقف تهران که با کاربری استراحتگاه موقت برای شهروندان صبح امروز افتتاح شد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، متروی میدان جهاد تهران صبح امروز با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افتتاح شد.

طراحی این پروژه نشان می‌دهد با ازدحامی که در تهران وجود دارد یک فضای لطیف معماری ایرانی اسلامی طراحی شده که ورودی‌های مترو را از فضای خشک و بی روح خارج کرده است.

برای این پروژه بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

آراسته، مدیر پروژه میدانگاه جهاد در پنجاه و پنجمین رویداد امید و افتخار و در آیین رونمایی از میدانگاه جهاد گفت: معماری به کارگرفته شده در ایجاد این میدانگاه معماری سنتی ایرانی-اسلامی است. به طوری که آجرهای قزاقی تداعی از معماری ایرانی-اسلامی دارد. این اولین پلازای مسقف تهران است. پلازا استراحتگاه موقت برای شهروندان است و دیگر پلازاها تاکنون مثل این مسقف نبوده است.

وی ادامه داد: هنگام ساخت این پلازا نظرسنجی از مردم کردیم. طبق نظرسنجی که پیمانکار پروژه از مسافرین انجام داده، ۷۰ درصد موافق ساخت بوده اند.

مدیر پروژه میدانگاه جهاد با بیان اینکه اینجا قبلا فضای بازی بود، تصریح کرد: این فضاقبلا صندلی برای نشستن نداشت که با توجه به موقعیت مکانی پروژه که در کنار وزارت کشور و بخشداری تهران است، دنبال طرحی بودیم که برای مردم و مسافران بازخورد خوبی داشته باشد.

آراسته در توضیح بیشتر درباره ساخت این بنا افزود: آجرهای استفاده شده در اینجا آجر قزاقی است که تاریخچه آن به دوره سلجوقیان بازمی‌گردد. کف سازی بنا هم با توجه به تردد بالا سنگ است.

وی تاکید کرد: این پروژه تقریبا ۸ قوس دارد و علائم بساوایی هم در جوار این پروژه تعبیه شده است.

دکمه بازگشت به بالا