اجتماعی

آمادگی نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران در پی بارش‌ها/ آب‌گرفتگی در معابر تهران نداشته‌ایم

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه پس از بارندگی امروز (دوشنبه 16 اسفند) در شهر تهران گزارشی مبنی بر وقوع سیل دریافت نکرده ایم، از آمادگی خدمات شهری در 22 منطقه خبر داد.

اصغر عطایی در گفت وگو با یومیر، در تشریح وضعیت جاده تهران پس از بارندگی که از ظهر امروز آغاز شد، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های اعلام شده پیش از این، بارندگی بهاری از اسفند ماه در هفته های گذشته آغاز شده و امروز به همین میزان است. هنوز باران می بارد.” ما تهران بودیم لذا عوامل خدمات شهری از روزهای گذشته و به ویژه امروز در تمامی مناطق 22 گانه و 124 گانه تهران در آمادگی کامل بودند تا در صورت لزوم در زمان بارندگی، در صورت لزوم مداخله در اسرع وقت وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: این نیروها دائما در حال کنترل رودخانه ها و نهرها هستند و با توجه به اینکه بارش ها از ظهر امروز به صورت رگباری است و در هر زمانی در این نقطه از شهر این بارندگی به صورت رگباری است، این نیروها در همه زمینه ها آماده است.» آنها کامل هستند.

وی تاکید کرد: بر اساس پیش بینی ها، تمامی رودخانه های فرعی و اصلی شهر تهران در روزها و ماه های اخیر دچار تعمیق اساسی شده اند. در مناطقی که قبلاً شناسایی و شمارش شده است و پیش‌بینی می‌شود رودخانه‌های این مناطق کشش لازم را نداشته باشند، نیروهای خدمات شهری برای جلوگیری از سیل حضور دارند. بارندگی های بهاری از اواسط ماه مارس آغاز می شود و گاهی حتی تا اردیبهشت ادامه می یابد. از این رو تمهیدات لازم انجام شده تا در ایام مختلف سال به خصوص در ایام پایانی سال که تردد شهروندان برای خریدهای پایانی افزایش می یابد با مشکل مواجه نشویم.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر گزارشی از وقوع سیل در خیابان های تهران داریم یا خیر؟ وی گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر آبگرفتگی در معابر اصلی نداشته ایم و تنها چند حادثه جزئی در خیابان ها و معابر فرعی آنها به صورت تجمع آب رخ داده است. به دلیل بارندگی های شدید ممکن است شاهد تجمع آب تا مسیر آن باشیم یا گزارش هایی از تجمع آب به دلیل ریختن زباله در نهرها و نهرها در عرض نهرهای فرعی داشته باشیم اما گزارش هایی از سیل در جوی ها داشته باشیم. گذر اصلی و اصلی را نداشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا