فرهنگ و هنر

امیر سیاری: صدام را برای حمله به ایران پرورش داده بودند

یومیر/ سمنان معاون هماهنگ کننده جمهوری اسلامی ایران معتقد است که استکبار صدام حسین او را برای حمله به ایران آموزش داده بود.

امیر حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران 9 تیرماه در مراسم گرامیداشت 22 شهید سپاه مهدیشهر و اولین سالگرد عروج امیر سیاوش جوادیان به محضر فرماندهان معظم کل قوا. . ارتش جمهوری اسلامی ایران در حسینیه المهدی مهدی شهر (عج) با اعلام اینکه امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها مجهز هستند، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قدرت اول منطقه هستند.
وی با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ضروری است اما کافی نیست، افزود: همه ما وظیفه داریم هدف و راه شهدا را بشناسیم و به نسل های آینده منتقل کنیم و جوانان نیز بدانند. این راه را عمل کنید و به آن پایبند باشید.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به تشریح چگونگی آغاز جنگ هشت ساله پرداخت و افزود: در 22 بهمن 57 انقلاب اسلامی ایران پیروز شد. و استکبار جهانی از ایران گریخت.
وی ادامه داد: بی شک این استکبار جهانی قصد فرار دائمی نداشتند، بلکه به دنبال راهی برای بازگشت بودند. ابتدا سعی کردند اختلافات قومیتی و مذهبی را حل کنند، اما به فضل الهی ناکام ماندند.

صدام برای حمله به ایران بزرگ شد

سیاری با اشاره به راهکارهای دیگر برای بازگرداندن استکبار جهانی به ایران، خاطرنشان کرد: دشمن در پی اختلافات قومیتی و مذهبی، اقدام به ترور مسئولان و مردم شریف ایران کرد و این انقلاب تاکنون 17 هزار شهید تقدیم کرده است.
امیر سیاری با بیان اینکه دشمنان حتی با ترور مسئولان نیز نتوانستند این انقلاب را از بین ببرند، به معرفی جنگ علیه ایران به عنوان آخرین حربه استکبار جهانی اشاره کرد و تصریح کرد: دشمن به دنبال فردی بود که انگیزه حمله به ایران را داشته باشد و او نیز به دنبال آن بود. کسی جز صدام حسین رئیس جمهور عراق نبود، او فردی کینه توز بود و برای خدمت به ایران تربیت شد.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به اهداف حمله صدام به ایران در جنگ هشت ساله دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: شکست انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی منطقه یکی از اهداف این حمله بود. اهداف شوم حمله صدام به ایران اسلامی.
وی با بیان اینکه در سال 57 منطقه به دو قطب شرقی و غربی تقسیم شد، افزود: دشمنان ایران اسلامی همه تجهیزات شرقی و غربی را در اختیار صدام قرار دادند و او را تجهیز و آماده جنگ با ایران و برای این جنگ کردند. آنها برای صدام استراتژی را تعیین کردند.
امیر سیاری در ادامه یادواره شهید ارتش شهرستان مهدی شهر با بیان اینکه 8 سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم خاطرنشان کرد: در این 8 سال خون دادیم و جوانی دادیم اما نه عزت و افتخار دادیم و نه ذره ای. زمین در این میهن اسلامی از ایران جدا شد در حالی که 200 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هر بار که در ایران جنگ می شد، بخشی از این کشور به دست دشمنان فتح و از ایران جدا می شد.

صدام برای حمله به ایران بزرگ شد

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه از همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، کشورمان در معرض تحریم های اقتصادی قرار داشت، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این تحریم های اقتصادی دشمنان شدت بیشتری به همراه داشته است.
وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان این نظام مقدس در جمهوری اسلامی ایران علاوه بر جنگ اقتصادی به دنبال جنگ نرم و غیرمتمدنانه در این کشور هستند و انشاءالله با کمک و جایگاه این مردم در جنگ اقتصادی و نرم، دشمنان را شکست خواهند داد
امیر سیاری با بیان اینکه امروز دشمنان ذهن جوانان ما را هدف اصلی قرار داده اند افزود: دشمن به دنبال تغییر باورها، رفتار و افکار جوانان است تا آنها را به راهی که دشمن می خواهد برساند.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به مبانی فکری و رهبری انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: بنیان های فکری و رهبری ما با کشورهای دیگر متفاوت است و دلیل آن این است که ارزش های انقلابی و دموکراتیک بر ما حاکم است. زندگی رهبری
وی در ادامه به برخی از شاخص های رهبری فرماندهان نظامی اشاره کرد و تصریح کرد: مومن بودن، ایمان داشتن، داشتن روحیه شهادت طلبی و ایثار از مهمترین شاخصه های رهبری فرماندهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. .
امیر سیاری در پایان این مراسم خاطرنشان کرد: مرحوم امیر سرتیپ سیاوش جوادیان از فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران به تنهایی دارای تمامی ویژگی ها و شاخص های فوق بود و این یکی از رازهای پشت موفقیت او
همچنین در ابتدای این مراسم محمد بارانی امام جمعه مهدیشهر با اشاره به رشادت های امیر سیاوش جوادیان از سرداران دلیر ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امیر جوادیان در زمان حیات خود سه جهاد انجام داد. : علمی، نظامی و توضیحی

وی با بیان اینکه رهبری نظام فرمودند جهاد قله است و رسیدن به این قله آرزوی همه ماست، افزود: دامنه این قله داشتن اخلاص است و شهدای ما از این دایره اخلاص گذشتند که توجه بود. به خدا رسید و به خدا رسید. .

صدام برای حمله به ایران بزرگ شد

صدام برای حمله به ایران بزرگ شد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا