عمومی

اصلاح ایستگاه پمپاژ خط لوله آب اصفهان به اردستان در حال انجام است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی عباسی عصر جمعه در خبرنگاران اظهار داشت: هفته صرفه‌جویی در مصرف آب هر ساله از ابتدای تیر ماه تا هفتم بود ولی امسال با توجه به شرایط دما و پیش‌بینی افزایش ۲ تا ۳ درجه‌ای گرمای هوا، هفته صرفه‌جویی در مصرف آب یک هفته زودتر برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر آب شهر اردستان از محل انتقال خط لوله آب اصفهان تأمین می‌شود و با توجه به اینکه در تابستان مصارف بیشتر استفاده وجود دارد یک حلقه چاه شهرداری استفاده می‌شود و خط انتقال اصفهان نیز مربوط به سه دهه پیش است‌.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: خط انتقال آب اصفهان با توجه به فرسودگی و عمر بالای تأسیسات آن کارایی قبل را ندارد و توان پمپاژ و انتقال آب از اصفهان محدودیت دارد.

عباسی تصریح کرد: اصلاح ایستگاه پمپاژ خط لوله آب اصفهان که اعتباری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد در حال انجام است و امید می‌رود که فاز اول آن در تابستان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: در حال حاضر شرایط مصرف در شهر اردستان با استانداردهای تعریف شده فاصله دارد که بخشی از آن به شرایط دمایی برمی‌گردد و بخشی از آن نیز مربوط به فرهنگ مصرف آب توسط مردم است.

مدیر آبفا اردستان یادآور شد: فشاری که در شبکه آب شهرستان وجود دارد نسبت به فشار استاندارد بسیار بیشتر است، به ویژه در نقاط شمالی شهرستان اردستان که این‌ها باعث افزایش مصرف و افزایش هدر رفت آب می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا