فرهنگ و هنر

اسماعیلی: حاج قاسم می‌تواند سرمایه بزرگی برای روایت‌های فرهنگی و هنری باشد

مراسم اختتامیه مراسم سرود «روایت سرباز» شامگاه یکشنبه 20 دی ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانواده سردار شهید سلیمانی، مجید زین العابدینی مدیرعامل بنیاد رودکی برگزار شد. ، محمدامین توکلی زاده معاون فرهنگی شهرداری و محمود سالاری معاونت امور هنری در تالار وحدت تهران.

به گزارش یومیر، در این مراسم همزمان با رونمایی از کتاب «از چیزی نمی ترسم» زندگی نامه شهید حاج قاسم سلیمانی برای مخاطبان نوجوان، هفت گروه سرود که برگزیدگان این مراسم بودند و در بالاخره یک برنامه اجرا کرد این گروه ها شامل گروه سرود «طاها» از استان فارس به سرپرستی احسان تابنده، گروه «مصباح الهادی» از استان فارس به سرپرستی عمران جمالی، گروه «مود» از استان مرکزی به سرپرستی هادی قاسمی، گروه «نسیم رحمت» از استان فارس هستند. استان تهران. به سرپرستی جابر قربانی نسب، گروه سرود «ندای سامان» از تهران به سرپرستی احسان جوادی، گروه «انوار الهادی» از استان قم به سرپرستی مجتبی حجازی و گروه «رسا» از استان تهران به سرپرستی مرتضی چیذری.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مورد گفت: هر چه روزها و ماه ها و سال ها می گذرد، عظمت وجود شهید حاج قاسم سلیمانی بیشتر نمایان می شود. این ویژگی جهاد و شهادت رزمی است. شهادت، زندگی تازه و شاید دوران باشکوه تری را برای شهید رقم می زند. شاید برای ما که از دوران دفاع مقدس فاصله گرفته ایم و خیلی از بچه های دهه هفتاد و نود، روایت برخی از شخصیت های دفاع مقدس مانند یک افسانه بود که باید مدام این شخصیت ها را در خود تصویر کنند. ذهن، آن را با خواندن کتاب و تماشای نمایش است. اما حاج قاسم این اسطوره ها را برای نسل امروز ما مجسم کرد.

وی ادامه داد: تمام قصه هایی که از بزرگان جهاد و شهادت دیده بودیم و نسل حاضر شنیده بود، توفیق دیدار و درک همه آنها را در زندگی و سیره و سیمای حاج قاسم یافتیم. ما نسل بسیار درخشانی هستیم که در دوره ای که عزیز حاج قاسم در آن دوره زندگی می کرد نفس کشیدیم. نسل های آینده حتما از درک نکردن حاج قاسم پشیمان خواهند شد. روزها و ماه ها و سال ها که می گذرد بیشتر به خود می بالیم که زندگی این شهید والا مقام را درک کرده ایم. یقیناً باید با استفاده از همه هنرها و استفاده از ظرفیت های فرهنگی بالای این مرز و بوم سعی کنیم این شخصیت بزرگ را به نسل های آینده خود بازگو کنیم. شهید حاج قاسم سلیمانی شهید مقاومت و عصاره تمام فضایل و شهیدانی بود که در چهار دهه انقلاب شکوهمند اسلامی از ایشان شنیده و دیده بودیم.

اسماعیلی تصریح کرد: باید زندگی طیبه این شهید والامقام و امکانات فراوان محقق شده توسط این شهید بزرگوار را در نظر گرفت. او آنقدر حماسه آفرید که می توان کتاب بلندی از افتخاراتش منتشر کرد. حاج قاسم می تواند سال ها به عنوان سرمایه بزرگ روایت های فرهنگی و هنری به فرهنگ و هنر ایران خدمت کند. ببینید این مرد بزرگ چقدر و چقدر شهادت داد، نه سفارشی بود، نه سفارشی درباره حاج قاسم. هزاران هنرمند عاشق، اخلاق و رفتار حاج قاسم را دیدند و ذوق هنری شان شعله ور شد و آثار بزرگی خلق کردند. یکی از دلایلی که رهبری عزیز و فرزانه انقلاب از شهادت حاج قاسم و شخصیت ایشان به عنوان مکتب یاد کردند، دامنه وسیعی است که به برکت حاج قاسم شکل گرفته است. این سرودها یکی از محصولات خاص هنری و فرهنگی انقلاب اسلامی است و به همین دلیل است که وقتی یک سرود در کشور منتشر می شود، دل میلیون ها نفر را به خود جذب می کند. این آهنگ حماسی «سلام فرمانده» میلیون ها واکنش را برانگیخت. امروز با توجه به مکتب حاج قاسم سلیمانی باید بتوانیم این عظمت را با زبان هنر برای حال و آینده بازگو کنیم. همکاران من در بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول فعالیت برای تکریم این شخصیت ملکوتی هستند. این مراسم هر سال در حال گسترش است و از همه دوستان مدرسه حاج قاسم که مشغول برگزاری کارهای بزرگ هستند قدردانی می کنم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا