استان ها

استغفار حقیقی از لازمه‌های حج مقبول است+فیلم

استغفار حقیقی از لازمه‌های حج مقبول است+فیلم

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی از سخنرانان بعثه مقام معظم رهبری، استغفار حقیقی را از لازمه‌های حج مقبول دانست و گفت: محل طواف خانه خدا، سعی صفا و مروه و مشاعر مقدسه از بهترین اماکن برای استغفار است.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محافل انس و معرفت، عصر و شامگاه چهارشنبه(16 خرداد) در چهار هتل «جوری المشاعر»، «جوار البیت2»، «برج قصر الشرق» و «سنود العزیزیه» شهر مکه برگزار شد.

در ابتدای این محافل، وحید براتی، خلیل سواری، سیدرضا نجیبی و مهدی عبرتی از قاریان کاروان قرآنی نور با تلاوت آیاتی از کلام وحی زائران را به فیض رساندند و حاج امیر عارف و حاج مهدی سلحشور از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) نیز در غم شهادت جواد الائمه(ع) مرثیه‌سرایی کردند.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی، ضمن سخنانی در محافل انس و معرفت در هتل «سنود العزیزیه»  و «جوار البیت 2» با اشاره به این که یکی از لازمه‌های حج مقبول، استغفار است، از ضیوف الرحمان خواست که تا قبل از ایام تشریق و خروج از مکه، طلب بخشش و غفران کنند، چرا که شرط حج مقبول استغفار حقیقی است.

این خطیب بعثه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبیین فضیلت‌های امام جواد(ع)، تصریح کرد: استغفار درهای آسمان را به روی بندگان باز می‌کند، این در حالی است که گناه این در را می‌بندد.

وی همچنین، سعی صفا و مروه، طواف خانه خدا، عرفات، مشعرالحرام، منا را بهترین مکان برای استغفار دانست.

این خطیب بعثه با اشاره به آیه 196 سوره بقره «وَأَتِمُّوا الْحَجَّ وَالْعُمْرَةَ لِلَّهِ: و براى خدا حج و عمره را به پایان رسانید» و حدیث نبوی «من کان لله کان الله له؛ هر که برای خدا باشد،خدا هم برای اوست»، گفت: حج باید برای خدا و رضایت ذات حق تعالی باشد.

حجت‌الاسلام کاشانی به تبیین اسرار و آثار حج لله(حج برای خدا) پرداخت و حج بیت الله الحرام را فرآیندی برای بروز للهی شدن زائرعنوان کرد و گفت: نیرومندی و قوت، شکست ناپذیری و عزت و ثروت های پربرکت از آثار و برکات مهم حج است.

حجت‌الاسلام محمد میرزامحمدی، از خطیبان بعثه مقام معظم رهبری نیز از سخنرنان محافل انس و معرفت دیروز در هتل‌های «جوری المشاعر» و «برج قصر الشرق» بود که به بیان فضایل و مناقب نهمین اختر تابناک امامت و ولایت پرداخت و به روایت قرآن درباره محل ولادت حضرت عیسی(ع) اشاره کرد.

پایان‌بخش این محافل، مرثیه‌سرایی و مداحی حاج مهدی سلحشور و حاج امیر عارف از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) بود و زائران در غم شهادت امام نهم  اشک ماتم ریختند.‌

دکمه بازگشت به بالا