عمومی

ازدواج آسان نیمی از مشکلات فرهنگی را حل می‌کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام امین زارعی شنبه‌شب در جشن سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها که در مصلی برگزار شد به اهمیت ازدواج پرداخت و بیان داشت: در مورد اهمیت ازدواج همین بس که پیامبر فرمود: هر کس ازدواج کند نصف دینش را حفظ کرده است. این را زیاد شنیده ایم اما به لوازم آن توجه نکرده ایم.

وی اضافه کرد: نیمی از مشکلات فرهنگی جامعه را می‌توان با ازدواج حل کرد. در فرهنگ دینی ما ازدواج باعث تشدید فقر نمی‌شود، انسان فقیرتر نمی‌شود، ازدواج در بحث مالی باعث بهتر شدن وضع مالی می‌شود و عامل فقرزدایی است.

امام جمعه آبدان به آسیب‌های ازدواج در جامعه امروز گریزی زد و گفت: یکی از مشکلات امروزی ازدواج مهریه سنگین است. در روایات آمده بهترین ازدواج‌ها ارزان‌ترین آنهاست. در مراسم خواستگاری‌ها باید به جای حرف از مهریه که مهمترین بحث‌های امروزی هست از جاذبه معنوی طرفین صحبت شود تا بسیاری از مشکلات ازدواج حل شود.

وی برخی دیگر از مشکلات ازدواج را انتظارات بیش از حد از پسران، شغل و زیبایی دانست و افزود: زیبایی مهم است اما نباید اصل بر زیبایی باشد. در روایت داریم اگر کسی اصل بر زیبایی بگذارد خدا او را به خودش وامی گذارد و در زندگی گرفتار می‌شوند.

امام جمعه آبدان چشم و هم چشمی، کم رنگ شدن واسطه گری‌ها، اسراف و تشریفات زائد، سلب روح تقدس از ازدواج، را از دیگر موانع ازدواج جوانان دانست و افزود: رهبر انقلاب فرمودند اگر چنانچه در بحث ازدواج مادیات مسئله عمده باشد این معامله انسانی و روحی و عاطفی تبدیل به یک معامله مادی می‌شود ازدواج یک معامله روحی است.

دکمه بازگشت به بالا