استان ها

ارقام انگور موجود در ایستگاه تحقیقات تاکستان یک گنجینه ارزشمند است

انواع انگور موجود در ایستگاه تحقیقاتی Vineyard گنجینه گرانبهایی است

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: جمع آوری ارقام ژنتیکی انگور در تاکستان گنجینه بسیار ارزشمندی است که در صورت توجه ویژه می تواند ضامن تولید انگور با کیفیت در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی یومیر از قزوین; ذبیح الله اعظمی ساردویی عضو کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی به همراه مرتضی امیدبخش معاون مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات کشور، اکبر آهنگران مدیرکل دفتر هشدار و مبارزه سریع نباتات کشور. این سازمان، رجب رحمانی نماینده تاکستان در شورای اسلامی و رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و مدیران ستادی جهاد کشاورزی روز جمعه از ایستگاه تحقیقات کشاورزی تاکستان بازدید کردند.

ذبیح الله اعظمی در حاشیه بازدید از ایستگاه تحقیقاتی تاکستان گفت: ایستگاه تحقیقات تاکستان گنجینه ارزشمندی است که ارقام مهمی در آن نگهداری می شود و اگر کوچکترین آسیبی به این مجموعه وارد شود، تولید انگور کشور با چالش مواجه خواهد شد.

وی افزود: سموم باقیمانده در محصولات کشاورزی مانند انگور باید به دقت کنترل شود تا تلاش کشاورزان و باغداران به بهترین شکل ممکن به بازار مصرف برسد.

image_2022_7_29-10_47_43_688_jLx

،

اعظمی تصریح کرد: تامین آب ایستگاه تحقیقاتی تاکستان نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است که با توجه به اهمیت فعالیت ایستگاه باید در اسرع وقت انجام شود.

بیش از 1200 نوع انگور در ایستگاه تحقیقاتی کارخانه شراب سازی نگهداری می شود.

در این بازدید نحوه خشک کردن انگور در مزارع مورد بررسی قرار گرفت و در بازدیدهای بعدی وضعیت آفات محصول انگور و موانع صادرات کشمش مورد بررسی قرار می گیرد.

بازدید از تاکستان های تاکستان و همچنین برگزاری جلسه هماهنگی با مدیران جهاد کشاورزی از دیگر برنامه های این سفر یک روزه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا