اقتصادی

اجرای آزمایشی درج قیمت تولید کننده به مدت ۶ ماه

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: به منظور کاهش ریسک عدم پاسخگویی در روش درج قیمت تولیدکننده به جای مصرف کننده بر روی کالا، مقرر شد این مدل به مدت شش ماه به صورت آزمایشی اجرا شود. د. تأثیر بر سبد مصرف کننده.

به گزارش یومیر، سعید ممبینی از برگزاری جلسه بررسی درج قیمت تولید کالاها در اتاق بازرگانی ایران با حضور عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قاسم نوده فراهانی رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد. اتاق بازرگانی تهران و اعضای هیئت مدیره فروشگاه های زنجیره ای. : تصمیم اخیر وزارت محرمانگی مبنی بر درج قیمت تولید برخی کالاهای مصرفی (FMCG) و تعداد محدودی لوازم خانگی بررسی شد.

وی افزود: با دستور وزارت صمت از امروز به مدت شش ماه و به صورت آزمایشی تولیدکنندگان “آب معدنی”، انواع آب میوه، نوشابه های گازدار، ماءالشعیر و نوشابه های مالت ” از گروه کالاهای مصرفی و «غذاساز»، «نوشیدنی ساز»، «چرخ گوشت» و «مایکروویو» از گروه کالاهای سرمایه ای وارد فاز اول این طرح خواهند شد و احتمال می رود کالاهای دیگری نیز به این کالاها اضافه شوند. این هفته.

ممبینی گفت: در چند سال اخیر شاهد تغییراتی در نحوه ارائه کالا و خدمات به ویژه در شرکت های مجازی و فروشگاه های زنجیره ای بوده ایم. آنها با روش ها و تکنیک های بازاریابی به دنبال جذب و حفظ مشتری بوده اند و اگرچه این روش به نوبه خود هیچ ضرری ندارد، اما این شرکت ها گاهی تخفیف های نجومی و غیرواقعی ارائه می دهند که اغلب مورد انتقاد رسانه ها قرار می گیرد. به اطلاع مردم رسانده و در نهایت منجر به پدیده بی اعتمادی مصرف کنندگان به برخی فروشگاه ها و محصولات شد.

وی یکی از روش های این گونه واحدهای تولیدی را درج قیمتی بالاتر از قیمت واقعی کالا و در مرحله بعد ارائه تخفیف غیر واقعی از سوی فروشندگان به مصرف کننده عنوان کرد. برای این مشکل و مشکلات دیگر، قیمت های مصرف کننده محصول، طرحی برای درج «قیمت تولید» محصول و کمک به تقویت بازار رقابتی با رقابتی کردن قیمت نهایی در فروشگاه های مختلف ایجاد کرده بود. .

به گفته ممبینی، با اجرای این طرح، تولیدکنندگان موظف به درج قیمت تولید به معنای قیمت فاکتور، محصول هستند و همچنین مغازه ها نیز موظف به نشان دادن قیمت فروش (مصرف) محصول یا در قفسه و قفسه برای آن محصول. .

وی افزود: ما به عنوان بخش خصوصی می گوییم در یک اقتصاد سالم و در یک بازار آرام بهترین راه برای علی القاعده این است که تولیدکننده روی محصول قیمتی نگذارد تا بتواند قیمت خود را در بازار بیابد. فضای رقابتی می توانند قیمت خود را عرضه کنند و مصرف کننده با مقایسه قیمت ها فروشگاه مورد نظر خود را انتخاب کند، اما از آنجایی که امروز بازار ما چنین شرایطی ندارد، وزارت محرمانه موظف است قیمت تولید محصول و مصرف کنندگان را درج کند. می تواند با مقایسه قیمت تولید و قیمت تعیین شده برای هر فروشگاه متوجه شود کدام فروشگاه قیمت منصفانه را اعلام کرده است.

وی گفت: برخی کارشناسان معتقدند این روش از کلاهبرداری مشتریان جلوگیری می کند، اما با توجه به اینکه پیش بینی می شود در اجرا با مشکل مواجه شود، جلسه ای با حضور مدیران اتاق اصناف ایران، اتحادیه های مرتبط و رئیس پشتیبانی برگزار کردیم. حل برخی از مشکلات باید شمارش شود.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران، وی گفت: برای کاهش ریسک عدم پاسخگویی از سوی این سامانه، مقرر شد در چند مورد در طرح آزمایشی و شش ماهه اجرا شود. این اقلام کمترین تاثیر را روی سبد مصرفی خواهند داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا