اجتماعی

آیا کودک شما در معرض آسم قرار دارد؟

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد عواملی مانند سابقه خانوادگی ، جنسیت و نژاد از جمله عواملی هستند که خطر ابتلا به آسم در کودکان را افزایش می دهند.

کریستین جانسون ، یکی از محققان مطالعه در دیترویت ، میشیگان ، گفت: “این یافته ها به ما کمک می کند بفهمیم کدام گروه از کودکان بیشتر در معرض خطر آسم هستند.” اکنون می توانیم از این اطلاعات برای ایجاد عوامل برهم زننده در کودکان در معرض خطر استفاده کنیم.

محققان داده های بیش از 12000 کودک متولد ایالات متحده و پورتوریکو را بین سالهای 1980 تا 2014 مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و آنها را حداقل به مدت پنج سال تحت نظر داشتند.

51٪ این کودکان پسر و 49٪ دختر و 52٪ سفید و 23٪ سیاه پوست بودند.

به گفته محققان ، خطر ابتلا به آسم در کودکان با حداقل یک والد با سابقه آسم ، دو تا سه برابر بیشتر از سایر کودکان است و خطر در چهار سالگی بیشتر است.

همچنین ، کودکان با سابقه خانوادگی آسم در سنین چهار تا 14 سال ، دو برابر بیشتر از کسانی که سابقه خانوادگی ندارند ، مبتلا به آسم هستند.

در سنین پایین ، پسران مبتلا به آسم در خانواده بیشتر از دختران به این بیماری مبتلا می شوند. اما در 14 این نرخ تقریباً یکسان است. کودکان سیاه پوست بدون توجه به سابقه خانوادگی بیشترین خطر ابتلا به آسم را داشتند.

اگرچه کودکان سیاه پوست درجه مهمی از آسم در مهد کودک نسبت به کودکان سفید پوست دارند ، این میزان در کودکان سیاه پس از 9 سال کاهش می یابد ، اما در کودکان سفیدپوست احتمال افزایش آن در اواخر کودکی بیشتر است.

از هر 12 کودک آمریکایی یک نفر مبتلا به آسم است که باعث خس خس سینه ، دشواری در تنفس و سرفه می شود و می تواند منجر به آسیب دائمی ریه شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا