فرهنگ و هنر

آمادگی وزارت ارشاد برای حمایت از دوبلورها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با سال جدید از «جورج پطروسی» هنرمند پیشکسوت پسا سنکرونیزاسیون کشور برای تقدیر و تشکر از فعالیت هنری چندین ساله وی به عیادت رفت.

به گزارش یومیر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار که در فضایی صمیمی با این هنرمند با اهدای نشان درجه یک هنری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. ارشاد اسلامی، هنر پطروسیان را پساهمگام دانست و گفت: این هنرمند در دهه های اخیر تلاش زیادی برای ترویج آن کرده است.

در این جلسه یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن آرزوی سالی پر از موفقیت برای این هنرمند جامعه مسیحی ایران، خواستار فعالیت ها و برنامه های جدید در دست اقدام شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین دوبله را یکی از بهترین رشته های هنری خواند و گفت: خوشبختانه پیشکسوتان این عرصه اکنون توانسته اند دوبله ایرانی و در نتیجه نسل جدید را ارتقا دهند. جامعه هنری ایران به آن بستگی دارد.

اسماعیلی همچنین با اعلام آمادگی این وزارتخانه برای حمایت و مساعدت از حوزه همگام سازی در زمینه آموزش و گسترش آن، گفت: وظیفه خود می دانیم که از تشکل های صنفی و صنفی در حوزه های مختلف و لذا از تمامی دستگاه های ذیربط حمایت کنیم. سازمان ها موظف به همکاری در این زمینه بوده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تاکید کرد: ما در کنار شما هستیم و وظیفه خود می دانیم که از هر هنرمند دیگری در عرصه های مختلف حمایت و کمک کنیم و با جدیت آن را دنبال خواهیم کرد.

دوبله نوعی بازی است

در ادامه این نشست «جرج پطروسی» هنرمند پیشکسوت پسا سنکرونیزاسیون کشور، ضمن قدردانی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز سال جدید، به برخی فعالیت های گذشته و در حال انجام اشاره کرد و گفت: در سال 1385، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1394، در سال 1394 به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران قدردانی شد. مدت زیادی است که فیلم دوبله می کنم و نسل جوان را نیز در این زمینه آموزش داده ام.

این هنرمند که صدایش در فیلم «روز واقعه» کمک زیادی به اهمیت این فیلم کرده است، در ادامه خاطرات خود از دوبله این فیلم و عشق و علاقه همه کارگردانان این فیلم موفق در تاریخ سینمای ایران.

گوینده فیلم «فرمانده تنها» با اشاره به سختی های دوبله و مقایسه آن با دیگر حرفه های هنری گفت: تصویر و حال و هوا را به تصویر بکشید تا کار به خوبی و رضایت مخاطب و بیننده باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این دیدار از زحمات و فعالیت های این استاد پیشکسوت پسا همگامی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا