فرهنگ و هنر

تمجید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سرود سلام فرمانده

یومیر/ خراسان رضوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اجرای سرودی که مورد توجه امام زمان است، هیاهوی زیادی در کشور به پا کرده و صدها هزار عاشق پاک در مناطق مختلف گرد هم می آیند و این سرود را زمزمه می کنند. این قدرت هنر است که باید از چنین هنری برای گسترش معارف اهل بیت(ع) و معارف رضوی در جهان بین الملل استفاده کنیم.

محمدمهدی اسماعیلی در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) که امشب 21 خردادماه در کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه جشنواره امام رضا (ع) یک جشنواره است. فرصتی برای ابراز ارادت به حرم مطهر رضوی، گفت: در این نوع اعیاد شاهد موج عظیمی از احساسات هستیم که به امام رئوف عرضه شده است. مایه مباهات است که جامعه دینی کشور مملو از ابراز عشق و ارادت به امام رضا (ع) است.

وی در ادامه با بیان اینکه شاهد حضور پرشور مردم در جشنواره های فرهنگی و مذهبی هستیم، تصریح کرد: جشنواره کتاب شیراز بیش از یک میلیون بازدیدکننده داشته است. نمایشگاه قرآن که اوایل امسال برگزار شد نیز بیش از یک میلیون و 200 هزار بازدیدکننده داشت و نمایشگاه کتاب تهران بیش از چهار میلیون بازدیدکننده داشت. کسانی که ادعای نادرست می کنند که مردم در مسائل دینی کم انگیزه هستند باید به این مسائل توجه کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هنرمندان مفتخرند که اراده و موفقیت خود را برای مقام امامت نشان دهند. سانت به سانتی متر مجموعه حرم رضوی مملو از عشق هنرمند است. مجموعه آستان قدس رضوی اثر هنری فاخر و فاخری است که هنرمندان قرون مختلف این مکان را برای بیان حوزه هنری انتخاب کرده اند.

اسماعیلی گفت: مسجد گوهرشاد که با نام بانو گوهرشاد در تاریخ جاودانه شده است نمونه ای از سنت خدمت به اهل بیت(ع) است و نامش را جاودانه کرده است. در واقع هر اثری که با محبت اهل بیت(ع) همراه باشد جاودانه می شود. امام رضا (ع) فقط مختص شیعیان نیست و یکی از دلایل ایجاد احساس مشترک در بین مسلمانان عشق به اهل بیت (ع) است و برادران اهل سنت در ایران نیز عاشق اهل بیت (ع) هستند. ).

عشق و ارادت به امام رضا (ع) متعلق به گروه خاصی نیست

وی با اشاره به اینکه عشق و ارادت به امام رضا (ع) منحصر به فرد نیست و متعلق به گروه خاصی نیست، گفت: اخلال کنید اما امروز وجود امام رضا (ع) منشأ همه برکات جامعه اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: پس از هجرت پیامبر(ص) که آغاز تاریخ اسلام بود، بزرگترین هجرت تمدن ساز جامعه اسلامی هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو بود. امام رضا (ع) با هجرت خود نهضت علمی و تمدنی را پایه گذاری کرد. تمام آثار بزرگ علمی، فرهنگی و هنری اسلام به همین دوره بازمی گردد. آغاز قرن سوم هجری، آغاز دوره تمدن اسلامی است که با برنامه ها و مناظرات علمی امام رضا (ع) و نهضت بزرگ آزاداندیشی همراه بود.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه تمدن اسلامی مدیون همین هجرت تمدن ساز است، ادامه داد: شاید عده ای در آن زمان به این فکر می کردند که امام را از مناطقی که کمتر نام اهل بیت(ع) شنیده می شد هدایت کنند. از قضا این مهاجرت منشأ خیر و خوبی بود. امام رئوف از هر نقطه و روستا گذشت، نورانت در آنجا ساکن شد. حدیثی از سلسله الذهب در نیشابور برای همیشه می درخشد. همچنین خداوند را شاکریم که نعمت میزبانی این امام رئوف را به مردم ایران اسلامی عطا فرمود.

وی افزود: امیدوارم در سال آینده مجموعه برنامه هایی که تدارک دیده می شود باعث شود عشق و علاقه امام رضا(ع) و ائمه اطهار با ابعاد بین المللی بیشتری گسترش یابد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا