اقتصادی

پیشنهاد هند برای فروش خودروهای برقی ۱۰ هزار دلاری به ایران

یومیر/ البرز رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی PHD هند با اشاره به وجود 4000 شرکت قطعات یدکی خودرو در این کشور گفت: هند می تواند پاسخگوی نیاز صنعت خودروسازی ایران در این زمینه باشد.

به گزارش یومیر، ویجی مهتا روز سه شنبه سوم خرداد در نشست با رئیس جمهور و جمعی از مسئولان اتاق بازرگانی و صنایع البرز اظهار کرد: اتاق بازرگانی PHD هند با حدود 150 هزار عضو رای به صنعت و تجارت این کشور می دهد. در قالب یک سازمان یک سازمان غیرانتفاعی است و دارای روابط عالی با سازمان ها و موسسات در سطح بین المللی است که به انسجام و توسعه اقتصاد کشور کمک می کند.

وی با بیان اینکه تولید ناخالص داخلی هند بر اساس گزارش بانک جهانی حدود 9 درصد است، افزود: سرمایه گذاران خارجی حتی از بزرگترین اقتصادهای جهان از جمله چین در این کشور سرمایه گذاری کردند.

رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی PHD هند با بیان اینکه هند با 240 میلیون جمعیت مسلمان به دنبال گسترش سطح روابط با سایر کشورهای اسلامی است، گفت:

وجود 51 شرکت داروسازی البرز امکان تجارت ایران و هند را تقویت می کند

وی با اشاره به اهمیت گسترش روابط ایران و هند بر اساس فعالیت های دانش بنیان، گفت: هند در زمینه نرم افزار و فناوری اطلاعات بسیار ماهر است، همچنین با توجه به فعالیت 51 شرکت دارویی در البرز، امکان تعامل تجاری بین طرفین در این یک زمینه وجود دارد که ایران از قابلیت های خوبی در درمان و بهداشت برخوردار است.

مهتا با بیان اینکه وجود 540 شرکت فعال هندی در صنایع غذایی فرصت مناسب دیگری برای همکاری این کشور با ایران است، گفت: در حوزه نساجی باید بیشتر بر گسترش روابط ایران و هند تمرکز کرد.

وی با اشاره به اهمیت تامین نیاز گروه های خودروسازی ایرانی افزود: هند با بیش از 4000 شرکت زیرمجموعه می تواند از صنعت خودروسازی ایران در این حوزه حمایت کند، از سوی دیگر خودروهای برقی با ظرفیت پنج نفر و برد 300 کیلومتر در هند.” تولید شده و قیمت هر کدام بالای 10 هزار تومان است.

پس از این نشست تجار ایرانی و هندی در جلسات B2B حضوری در زمینه هایی مانند صنایع غذایی، محصولات شیمیایی، منسوجات، تجهیزات پزشکی و … مذاکره کردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا